Telegram support Whatsapp support
چگونگی کشت مروارید

چگونگی کشت مروارید

چگونگی کشت مروارید در امارات

سال ها پیش، حتی قبل از آنکه نفت در امارات متحده عربی استخراج شود، ساکنان این منطقه از طریق صید کشت مروارید از خلیج فارس و عمان، به امرار معاش می پرداختند.

در ابتدا ساکنان شبه جزیره عربی در اعماق دریاها برای صید و کشت مروارید شیرجه می زدند.

آنها چندین متر در عمق دریا پایین رفته و صدف ها را درون سبدی از جنس نخل جمع آوری می کردنداین کار بسیار خطرناک و سخت بود

آنها برای محافظت از خود در برابر عروس دریایی، لباسی از جنس پارچه کتانی به تن و دستکش به دست کرده و به بینی خود گیره می زدند .

چشم و گوش ها محافظی نداشت، بنابراین غالب صیادان حرفه ای مروارید در آن زمان، بینایی و شنوایی خود را به دلیل تغییر ناگهانی فشار هوا و یا مواجه با آب بسیار شور دریا، از دست می دادند .

اما این سختی و خطرناکی کار، برای آنها بسیار می ارزید چراکه همیشه مروارید در بازار های جهانی بسیار گران قیمت بود .

چگونگی کشت مروارید

این روش صید مروارید قبل از آغاز قرن نوزدهم و بیستم بود زیرا در قرن ۱۹ ژاپنی ها شیوه جدید صید مروارید را اختراع و ثبت کردند. از گذشته تا به امروز مروارید های صید شده از آب های شور، ارزش بسیار بیشتری نسبت به مروارید های آب های شیرین دارند، زیرا صید و کشت این نوع مروارید بسیار پیچیده تر از آب های شیرین می باشد.

بیشتر بخوانید :

امروزه مروارید های آب های شور در بازار های جهانی، درصد کمتری را به خود اختصاص داده و ۹۵ درصد مروارید های موجود در بازار را مروارید های آب های شیرین تشکیل می دهند .

البته پس از آنکه قیمت تجهیزات کشت انبوه مروارید کاهش یافت، و در دسترس همگان قرار گرفت، قیمت یک مروارید کوچک در بازار جهانی از چند دلار تا هزاران دلار متغیر گشت . قیمت مروارید تنها به رنگ، اندازه، سطح نرم و درخشندگی آن بستگی ندارد، بلکه آنچه یک مروارید را قیمتی می نماید، وجود تلفیقی عادلانه از تمامی موارد ذکر شده است .

چگونگی کشت مروارید

جالب است بدانید که قدیمی ترین و بزرگترین کشت مرواریدی که تا کنون کشف شده لا پرگرینا نام دارد . این مروارید در قرن شانزدهم در سواحل پاناما کشف و سپس به ملکه اسپانیا هدیه داده شد . این مروارید در سال ۱۹۶۹ به وسیله ریچارد برتون خریداری و به الیزابت تیلور اهدا گردید .

 

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =

محصولات مرتبط در فروشگاه