Telegram support Whatsapp support

کاهش قیمت طلا…

کاهش قیمت طلا !!!

1

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هرچند کمتر از دو ماه از آغاز سال ۲۰۱۵ سپری شده اما در همین مدت زمان کوتاه نیز بهای طلا در بازارهای جهانی نوسان قابل توجهی را تجربه کرده است. در نخستین روز سال تازه میلادی بهای هر اونس طلا در بازار نیویورک معادل ۱۱۸۴ اونس بود و با توجه به سیاست های پولی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بسیاری انتظار داشتند که روند نزولی بهای طلا ادامه یابد اما چند روز پس از آغاز سال نو میلادی، بهای طلا روندی صعودی به خود گرفت تا جایی که ارزش هر اونس طلا در پانزدهم ژانویه به نزدیکی ۱۲۶۰ دلار رسید.

این روند صعودی همچنان ادامه یافت و حتی بهای طلا از مرز ۱۳۰۰ دلار برای هر اونس هم عبور کرد اما پس از آن بار دیگر روزهای نزولی بازار طلا فرا رسید به طوری که با آغاز ماه فوریه (دومین ماه سال میلادی) بهای طلا کمتر از مرز ۱۳۰۰ دلار برای هر اونس قرار داشت و پس از نیز این روند نزولی کم و بیش ادامه یافت تا جایی که ارزش هر اونس طلا بار دیگر به مرز ۱۲۰۰ دلار برای هر اونس نزدیک شد و در حالیکه دومین ماه سال جاری میلادی نیز به انتهای خود نزدیک می شود این پرسش در میان سرمایه گذاران ایجاد شده که آیا بهای طلا از ۱۲۰۰ دلار هم پایین تر خواهد آمد یا خیر؟

روز پنج شنبه بهای طلا که روز را با ۱۲۱۳ دلار برای هر اونس آغاز کرده بود به شدت کاهش یافت و حتی به زیر ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد اما پس از آن با افزایشی نسبی تا ۱۲۰۷ دلار بالا آمد. با این حال به نظر می رسد که ممکن است بهای طلا طی روزهای پیش رو بازهم چند بار از مرز روانی ۱۲۰۰ دلار عبور کند. برای ادامه سال نیز اگر فدرال رزرو نرخ بهره در آمریکا را افزایش بدهد، طلا احتمالا کاهش دوباره ای را تجربه خواهد کرد.

منبع:خبر آنلاین

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

محصولات مرتبط در فروشگاه