Telegram support Whatsapp support

کاهش قیمت مرغ چشم گیر شد…

دقدقه مردم برای خرید مرغ…

کاهش قیمت مرغ چشم گیر شد…

مرغ

در حالی که قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف به کیلویی 8500 تا 9000 تومان رسیده است، رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی دلیل افزایش قیمت را افزایش 30 درصدی تقاضا عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند به جای خرید هر کیلو مرغ 8500 تا 9000 تومانی، مرغ منجمد کیلویی 5500 تومانی بخرند.

محمد یوسفی درباره افزایش یک تا 2000 تومانی قیمت مرغ در برخی مغازه های سطح شهر در آستانه سال جدید اظهار کرد: به‌طور معمول در 40 روز پایانی سال، تقاضای خرید مرغ حدود 30 درصد افزایش می‌یابد و دولت برای این زمان، مرغ های منجمد را ذخیره کرده تا مردم این مرغ ها را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه دولت برای ذخیره هر کیلوگرم مرغ منجمد 2000 تومان زیان داده است، ادامه داد: باید این فرهنگ‌سازی صورت می‌گرفت که مرغ منجمد تفاوتی با مرغ گرم ندارد، چرا مردم باید مرغ 9000 تومانی ‌بخرند؟

یوسفی افزود: مصرف‌کنندگان باید هر کیلوگرم مرغ را از میادین اصلی به قیمت 6980 تومان تهیه کنند یا مرغ منجمد را کیلویی 5600 تومان بخرند، چرا مردم به این وضعیت دامن می‌زنند؟ وزیر جهاد کشاورزی چندین‌ بار قیمت واقعی مرغ را اعلام کرده است. دولت مرغ‌های منجمد را برای این زمان ذخیره کرده است، حالا اگر کسی به این موضوع توجه ندارد و می‌خواهد مرغ کیلویی 10 هزار تومانی بخرد، خودش می‌داند.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی همچنین گفت: وقتی تقاضای مرغ 30 درصد افزایش می‌یابد ممکن است بعضی‌ها بی‌انصافی کنند و قیمت را بالا‌ ببرند.

یوسفی در عین حال تصریح کرد: به هیچ عنوان قیمت 8500 و چنین قیمت هایی مورد تایید نیست، قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ 7500 تومان است به شرطی که بتواند در طول سال با نوسان حداکثر پنج درصدی ثابت بماند.

به گفته وی در حال حاضر حداقل بین 70 تا 75 درصد مرغ تهران از سایر استان‌ها تامین می‌شود و در این روزهای سال مرغ های موجود در استان های مختلف در خود آن استان ها مصرف می‌شود و کمتر به تهران می‌آید. این موضوع باعث می‌شود عرضه مرغ در تهران کمتر شود در حالی که تقاضای مرغ در تهران تغییری نکرده است.

یوسفی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در این روزها به انصاف فروشندگان بر می‌گردد، ادامه داد: قیمت مرغ زنده تفاوتی با قبل نکرده است.

وی ادامه داد: اگر به مراکز خرید در مرکز شهر یا پایین شهر برویم متوجه می‌شویم که قیمت مرغ در مراکز خرید در بالای شهر متفاوت است. در حالی که قیمت مرغ زنده و هزینه کشتار برای همگی آنها یکسان بوده است. این تفاوت قیمت مربوط به انصاف فروشندگان است.

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان این‌که عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت مرغ است، تصریح کرد: سه ماه پیش تولید‌کنندگان برای هر کیلوگرم مرغ 2000 تومان زیان می‌دادند، درحال حاضر نیز هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولید‌کنندگان 1000 تومان زیان دارد. در این وضعیت کسی احوال تولید‌کنندگان را می‌پرسد؟ واقعا مرغداران تا کی می‌توانند زیان دهند و تولید کنند؟ سرانجام مجبور می‌شوند تولید‌شان را کم کنند تا زیان‌شان جبران شود.

منبع: سیمرغ

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =

محصولات مرتبط در فروشگاه