Telegram support Whatsapp support
گارنت مالایا

گارنت مالایا

گارنت مالایا

گارنت مالایا (مالاییا هم گفته می شود) عضو جدید خانواده ی گارنت است. نمونه های اولیه این سنگ در ۱۹۶۰ در دره رودخانه اومبا در شرق آفریقا به دست آمد، که با قطعاتی از رودالیت ترکیب شده بود. در ابتدا، خریدارها از خرید گوهرهای ناشناخته امتناع می کردند، بنابراین معدنچیان محلی و فروشندگان به این گوهر یک نام سواحیلی دادند که  معنای لغوی آن ” بیرون از خانواده” است.

گارنت مالایا

آزمایشات در نهایت ثابت کرد که گارنت مالایا ترکیب شیمیایی از دو مدل گارنت است: پایروپ و اسپسارتیت. رنگ زنده ی گوهر – از صورتی تیره تا روشن، مایل به قرمز یا نارنجی مایل به زرد مقاومت خریدار را در هم می شکند. در طول ۱۹۸۰ این سنگ بازار کوچک ولی قوی مخصوصاً در ایالات متحده داشت.

گارنت مالایا

مالایا یکی از گرانترین گارنت هاست. این سنگ معمولاً در اشکال مختلف فانتزی تا حدود ۱۰ قیراط موجود است. همراه با گارنت های دیگر، این سنگ در آمریکا سنگ ماه تولد ژانویه است. در اروپا گارنت مالایا به نام آمبالیت شناخته می شود، این نام برگرفته از منطقه ای است که به عنوان تنها منبع این گوهر شناخته می شود.

منابع اصلی گارنت مالایا، تانیزانیا و کنیا است. سختی این گوهر در مقیاس ماوس ۷ تا ۵/۷ بوده و دارای خاصیت ضربه پذیری مناسبی می باشد. اما توجه داشته باشید که تغییر دمای ناگهانی سبب شکستگی گارنت مالایا شده اما در برابر نور پایدار است. این گوهر را گاهی اوقات با شیشه، اسپینل و یاقوت مصنوعی اشتباه می گیرند.

گارنت مالایا

 

منبع: سایت مؤسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA)

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه