Telegram support Whatsapp support

گجتی که به شما می‌گوید هوای پاک کجاست

hhc1883

گجتی که به شما می‌گوید هوای پاک کجاست
بعضی صبح‎ها که از خواب بیدار می‌شوید و بیرون می‎روید، هوا بسیار کثیف و آلوده به دود وسایل نقلیه است و ریه‎های شما این هوای آلوده را تنفس می‎کنند. این هوا بی‌‌بو و بی‌مزه است اما روی شرایط تنفسی شما، اثر مخربی دارد. چه خوب بود اگر این امکان وجود داشت که بتوان از این توده‎های هوایی آلوده و نامطبوع دور شد.اولین کار امکان شناسایی این توده‌ها است.

چنین ایده‎ای در پشت گجت TZOA نهفته است که پروژه‎ جدیدی است که در وب‌سایت Kickstarter برای جذب سرمایه‌گذاری مطرح شده است و خود را به عنوان اولین گجت پوشیدنی محیط‌یاب در جهان معرفی می‎کند.

 

این ردیاب گرد کوچک دارای حسگرهایی است که کیفیت هوا، نور ماورای بنفش، رطوبت و دما را ثبت می‎کنند و این اطلاعات را به یک نرم‎افزار مختص به خود که روی گوشی‎های هوشمند قابل نصب است، ارسال می‎کنند و توسط این نرم‎افزار می‎توان کیفیت هوای محیط اطراف کسی که این گجت را دارد، مشخص کرد. به این ترتیب کاربران با مشاهده‎ سریع این اطلاعات می‎توانند از کیفیت هوای محلی آگاه شوند و حتی می‎توانند این اطلاعات را آپلود کنند و به‌صورت جمعی یک نقشه آلودگی محیطی درباره شهر خود ایجاد کنند.

 

بدیهی است که این محصول هنوز در مراحل اولیه قرار دارد: تیم موردنظر هنوز روی نمونه‎های اولیه‎ آن کار می‎کنند و در حال آزمایش و ارزیابی نتایج این ابزارها با نتایج حسگرهای بسیار قوی جوی هستند. اگر همه چیز خوب پیش رود، این گجت آماده تولید در تابستان 2015 خواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه