Telegram support Whatsapp support
گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

فرح دیبا، سومین و آخرین همسر محمدرضا پهلوی بود که در سال ۱۳۳۸ خورشیدی به عقد آخرین پادشاه ایران درآمد . فرح پهلوی جواهرات و زیورآلات مختلف و منحصر به فردی داشت که برخی از آن ها هم اکنون در موزه جواهرات ملی ایران نگهداری می شوند و برخی دیگر با خود او به هنگام خروج از کشور برده شدند . باشکوه ترین جواهرات در این میان به مراسم عروسی و تاجگذاری فرح پهلوی مربوط می شود که مراسم تاجگذاری او در سال ۱۳۴۶ صورت گرفته بود .

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

در پیش رو، گردنبند زیبا و جذابی را می بینید که فرح پهلوی از آن در طی مراسم تاجگذاری خود به گردن داشت . ساخت این گردنبند به سفارش دربار سلطنتی به شرکتی معروف و فرانسوی به نام ون کلیف اند آرپل (Van Cleef and Arpelsسپرده شد . در نهایت گردنبندی خیره کننده به دستان فرح پهلوی رسید . گردنبندی که بدنه آن از جنس طلا و پلاتین بود و درست در وسط به زمردی بزرگ و تراش خورده آراسته شده بود . البته که وجه چشمگیر گردنبند تاجگذاری فرح به همین جا محدود نمی شود و این گردنبند سلطنتی در اطراف به زمردهایی کوچک تر و مروارید های یک شکلی شکوه یافته است . اگر بیش تر به گردنبند دقت کنید، الماس های سفید و کوچکی می بینید که سنگ های قیمتی را قاب گرفته اند . در آخر نیز الماس های زرد و زیبایی دیده می شوند که درست در بالای زمرد بزرگ و مروارید های گردنبند به چشم می خورند .

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

امروزه گردنبند زیبای تاجگذاری فرح پهلوی در موزه جواهرات ملی نگهداری می شود . می توانید برای بازدید از این گردنبند، همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ به غیر از ایام تعطیل به این موزه که واقع در بانک مرکزی و خیابان فردوسی است، بروید .

گردنبند تاجگذاری فرح پهلوی

دوره تاریخی : پهلوی

سازنده : ون کلیف اند آرپل، جواهرسازی معتبر و فرانسوی

سال ساخت : ۱۳۴۶

جنس : بدنه پلاتین و طلا مزین به زمرد تراش خورده بزرگ، زمرهای کوچک تر، الماس زرد و سفید و مروارید

محل نگهداری : موزه جواهرات ملی یا خزانه جواهرات ملی ایران

زمان بازدید : ۱۴ تا ۱۶:۳۰ به غیر از ایام تعطیل

منبع : کارناوال

انگشتر های نقره لوکس

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

یک دیدگاه

  1. در اصل این جواهرات به گردن همه زنان ایرانی‌ بود. به هر حال هیچ جواهر یا لباسی شهبانو از ایران به خارج نبرد و همه در ایران باقی‌ ماند.

محصولات مرتبط در فروشگاه