Telegram support Whatsapp support

گروگانگیران 6 میلیاردی قصاص شدند

سه مرد که دختر دوازده ساله بنابی را در جریان اخاذی شش میلیارد تومانی به قتل رسانده بودند، روز گذشته در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند.

aq

به گزارش جام جم، ظهر ششم مهر امسال سیده زهرای دوازده ساله از سرویس مدرسه اش پیاده شد تا به خانه شان در یکی از محله های شهرستان بناب برود.

هنوز چند قدمی به سمت خانه برنداشته بود که خودرویی راه را بر او بست و سرنشینان آن با تهدید چاقو او را به زور به داخل خودرو کشانده و متواری شدند.

صدای این دختر دوزاده ساله را کسی نشنید تا به کمکش بشتابد. با طولانی شدن غیبت زهرا خانواده اش به مدرسه او رفتند و در گفت وگو با مسئولان مدرسه متوجه شدند او سوار سرویس مدرسه شده و راننده او را در نزدیکی خانه پیاده کرده است.

پدر زهرا که تاجر آهن بود همراه اعضای خانواده جستجو برای یافتن فـرزندش را آغاز کردند اما موفق به یافتن وی نشدند بنابراین موضوع گم شدن وی را به پلیس اطلاع دادند و از ماموران کمک خواستند.

در حالی که تلاش های پلیس برای یافتن دختر نوجوان به بن بست رسیده بود، پدر وی این بار با حضور در پلیس آگاهی گفت: مردی با خانه ام تماس گرفته و مدعی شده دخترم را ربوده است و برای آزادی او باید 1.5 میلیون یورو معادل شش میلیارد تومان تهیه کنم و در اختیارش قرار دهم، در غیر این صورت فرزندم را خواهد کشت. ابتدا به گفته های مرد تماس گیرنده توجهی نکردم اما وقتی صدای کمک خواهی دخترم را برایم پخش کرد، مطمئن شدم زهرا را گروگان گرفته است.

با اطلاعات جدیدی که پدر این نوجوان در اختیار پلیس قرار داد، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را برای نجات گروگان و دستگیری آدم رباها آغاز کردند.

با گذشت پنج روز از وقوع این گروگانگیری، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان شده و آنها را که سه نفر بودند، دستگیر کردند.

آدم ربایان با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان بناب بازجویی شده و اعتراف کردند با انگیزه اخاذی شش میلیارد تومانی دختر نوجوان را ربوده بودند که در اجرای نقشه شان ناکام ماندند.

در ادامه تحقیقات از این متهمان معلوم شد آنها در دومین روزی که دختر نوجوان گروگان آنها بوده، وی را کشته اند و جسدش ر ا در خانه یکی از متهمان که طراح اصلی این آدم ربایی بوده، دفن کرده اند.

با اعترافات تکان دهنده متهمان، کارآگاهان جنایی همراه متهمان پرونده به محل جنایت اعزام شده و پس از جستجو در آن خانه جسد دختر نوجوان را یافتند.

همزمان با دستگیری این سه آدم ربای قاتل و اعتراف آنها به جرایمشان، متهمان روانه زندان شدند.

این سه نفر پانزدهم آبان امسال به صورت فوق العاده در دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی محاکمه شدند.

این در حالی بود که آنها جنایت را انکار کرده و هر کدام جنایت را گردن دیگری می انداختند، اما در نهایت قضات دادگاه رأی به اعدام در ملأعام دادند.

این حکم از سوی قضات شعبه 41 دیوان عالی کشور به تائید رسید و پرونده آنها برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال و شمارش معکوس برای مجازات آنها آغاز شد تا این که سحرگاه دیروز سه جنایتکار از زندان برای اجرای حکم به شهرستان بناب منتقل شده و با گذشت چهار ماه از وقوع این حادثه تلخ، در میدان بسیج شهرستان بناب مقابل اولیای دم و مردم به دار مجازات آویخته شدند و پرونده زندگی آنها برای همیشه مهر باطل خورد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

محصولات مرتبط در فروشگاه