Telegram support Whatsapp support

گوهر الکساندریت

گوهر الکساندریت

گوهر الکساندریت (نوعی زمرد)، در سال ۱۸۳۰ در روز تولد الکساندر، تزار دوم روسیه، در کوه های اورال کشف شد . از خوش اقبالی این گوهر، رنگ های ارتش روسیه در آن زمان،سرخ و سبز بود که همین موضوع بر شهرت آن نیز افزود .

 

گوهر الکساندریت
سنگ راف الکساندریت، تجمعی از بلورهای الکساندریت به اندازه تقریبی ۹٫۵*۸ سانتیمتر می باشد که با عکس تزار الکساندر دوم در موزه معدن شناسی دانشگاه معدن اکاترین بورگ ایالت اورال قرار گرفته است . این سنگ راف به Fellowship miners معروف است و نماد گوهر ملی روسیه نیز می باشد .

گوهر الکساندریت ویژگی منحصر به فردی از خود نشان می دهد که در نور طبیعی، به رنگ سبز زمردی و در نور مصنوعی به رنگ قرمز شاتوتی در می آید .

اعتقاداتی در مورد گوهر الکساندریت وجود دارد که نماد شانس و خوشبختی است و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس به همراه تعادل روحی می شود .

به جز کانسار های کلمبیایی، منطقه معدن کاوی شمال غربی کوه های اورال در شهر اکاترین بورگ روسیه، از نظر تاریخی بزرگترین ناحیه شناخته شده استخراج زمرد است، که دارای اهمیت اقتصادی فراوانی در جهان می باشد .

در پاییز سال ۱۸۳۰ ماکسیم استفانوویچ کوژینکوف، دهقانی از ناحیه بیلویراسک، اولین زمردها را در ریشه های درختی که در ساحل رودخانه توکووایا افتاده بود، کشف کرد . فعالیت های استخراج و اکتشاف در ژانویه سال ۱۸۳۱ تحت سرپرستی ژاکوف واسیلوویچ کوکوفین شروع شد .

او سرپرست فعالیت های گوهر شناسی اکاترین بورگ بود . ژانویه ۱۸۳۱ تاریخ رایجی است که نویسندگان روسی برای اکتشاف کانسارهای زمرد اورالی نیز نقل کرده اند . در یک دوره تقریبا ۱۰ ساله، منجر به کشف تعداد بی شماری زمرد شد و سرانجام تبدیل به معدن گردید .

جدیدترین جواهرات و نگین های الکساندریت

الکساندریت

 

جواهرات زمرد در فروشگاه جواهری بینا

زمرد

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

یک دیدگاه

  1. فتح اله گرایی

    من یه قطعه سنگ در حین کاوش در منطقه باستانی به دست اوردم که خاصیت تغیر رنگ داره واین خاصیت رو بصورت اتفاقی متوجه شدم ،درحالیکه بالای سه ماه بود سنگ را داشتم یه وقت حس کردم سنگ ممکنه ذرات خارجی در طول زمان بهش چسبیده باشه چون حس کردم سنگ دارای نقش ونگار قدیمی ست وقتی اون. شستم وبا فرچه مشغول پاک کردنش بودم متوجه شدم داره رنگش سبز میشه واز حالت سیاهی در میاد وداخل حیاط که رفتم رنگش قهوه ای شد ،رفتم داخل اینترنت وجستجو کردم متوجه شدم خاصیت الکساندریت هست حالا میخوام اونو بفروشم میشه کمک کنید

محصولات مرتبط در فروشگاه