Telegram support Whatsapp support
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

یاقوت کبود معدن صخره های یونان

یاقوت کبود معدن صخره های یونان

تمامی رسوبات یاقوت کبود در مونتانا معدنی به نام صخره های یونانی واقع در کوه هایی موسوم به کوه های جواهر به میزان زیادی یافت می شود. در بین سال های ۱۸۹۰ تا ۱۹۳۰ بیش از ۶۵ تن یاقوت کبود تراش نخورده از این منطقه استخراج و به ساعت سازان سوئیسی عرضه می شد تا اینکه در اواخر دهه ۱۹۳۰ بشر به دانش ساخت یاقوت کبود مصنوعی دست یافت.

یاقوت کبود معدن صخره های یونان

برای اولین بار پس از گذشت ۱۲۰ سال، میزان قابل توجهی از یاقوت کبود در این منطقه به صورت معدن شخصی در آمد. یاقوت کبود در اصل از منطقه ای موسوم به صخره یونان در طی اکتشافات طلا در اواخر دهه ۱۸۰۰ کشف شد. همانند دیگر رسوبات یاقوت کبود یافت شده در مونتانا، معادن طلا نقش اصلی تری را در آن زمان ایفا می کرد.

پس از اکتشاف و استخراج یاقوت کبود از این مناطق، این گوهر زیبا بسیار مورد توجه صنعت ساعت سازی قرار گرفت. یاقوت های کبودی که از این معادن محلی استخراج می شد به سرعت جای خود را در بین جواهرسازان اهل فیلیپسبورگ (نام اصلی ترین شهر جزیره سنت مارتین) باز کرد.

یاقوت کبود معدن صخره های یونان

در سال ۲۰۱۱ صاحب فعلی این معدن قسمت شمالی کوه های گوهر را خریداری کردند و در سال ۲۰۱۴ نیز قسمت جنوبی آن را گرفتند. امروزه این شرکت در حدود ۳ هزار جریب از این معادن تاریخی را در اختیار دارد.

رسوبات یاقوت کبود در منطقه موسوم به کوه های جواهر، رسوبات ثانویه این معادن هستند. میزان زیادی از یاقوت های کبود در بستر رودخانه شناسایی شد که از سیل به دست آمده بود.

پس از اینکه معدن صخره های یونان بهره برداری خود را به پایان برساند، صاحبان این معدن در آن مکان بذر گیاه و درخت می کارند تا آنجا را مجددا به فضایی سبز تبدیل کنند.

یاقوت کبود معدن صخره های یونان

یاقوت های کبودی که از این معدن استخراج می گردند اندازه هایی ما بین ۲ میلی متر تا ۲٫۵ سانتی متر هستند. بزرگترین گوهری که از این معدن استخراج گردیده وزنی معادل ۳۰ قیراط دارد. یاقوت های کبود تراش نخورده معدن صخره های یونان بسیار گرد و غلتان هستند. تقربیا ۱۳ تا ۱۵ درصد یاقوت های استخراج شده از این معدن رنگ طبیعی خود را داشته و حدود ۸ تا ۱۲ درصد نیز دارای رنگی فانتزی هستند.

منبع: سایت گوهرشناسی آمریکا (GIA)

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =

محصولات مرتبط در فروشگاه