Telegram support Whatsapp support

۱۰ مدل از گران ترین و زیباترین الماس های دنیا

باید بدانید که هند به زادگاه الماس معروف است و تنها کشوری است که برای اولین بار سنگ های گرانبها را به رسمیت شناخته است .
در اینجا می خواهیم نگاهی به با ارزش ترین سنگ های الماس و زیبایی بی نهایت و شکوه بی نظیر آنها بیاندازیم…
در این پست ۱۰ مدل از گرانبهاترین و زیباترین الماس را معرفی می کنیم…
با ما همراه باشید…
۱ – کوه نور     ( Mountain Light)
کوه نور به عنوان گران قیمت ترین الماس در جهان شناخته شده است. این سنگ ۱۰۵ قیراط ( ۲۱٫۶ گرم ) الماس دارد که  به زمان جنگ میان حاکمان مغول و فارس تعلق دارد. این سنگ به ابعاد ۳۶٫۰۰ × ۳۱٫۹۰ × ۱۳٫۰۴ میلی متر اندازه گیری شده است. حاکمان بریتانیا آن را از طریق یک شرکت هند در شرق بریتانیا به دست آورده اند و آن را به تاج بریتانیا وصل کرده اند. این تاج در برج لندن نگهداری می شود و یک جاذبه توریستی معروف می باشد و ارزش کل آن ناشناخته است ، اما می توان گفت که تقریبا چیزی حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیارد پوند تخمین زده شده است
۱۶۸۲۹۳۱۴۴-jpg_111429
۲ – سانسی (Sancy)
 سانسی یک الماس با قدمت صد ساله  است که از طریق نسلی از خانواده سلطنتی اروپا زنده مانده است. قبل از آن توسط یک قوم مغول شناخته شده بود .اما باید گفت این الماس از ابتدا و در اصل به هند تعلق داشته است . سانسی ۵۵٫۲۳ قیراط ( ۱۱٫۰۵ گرم ) الماس زرد روشن می باشد.
سانسی به ارزش نه میلیون فرانک سوئیس (۹٫۷ میلیون دلار ) در یک حراجی در ژنو در ماه می ۲۰۱۲ به حراج گذاشته شد . ماریه در مدیچی Marie de Medici ، ملکه و همسر هنری پنجم از ۳۵ قیراط از این الماس ، در تاجگذاری اش در سال ۱۶۱۰ استفاده کرد .بعدها هم برای خرید آن یک پیشنهاد تلفنی توسط یک آدم  ناشناس در بازار از طریق مجلس پروس Prussia انجام گرفت و در نهایت توسط فروشندگان ساتبی Sotheby به عنوان یکی از جذاب ترین و عاشقانه ترین سنگهای قیمتی به حراج گذاشته شد.
۰۰۰-Par7084155-jpg_111805
۳ – کولینان (Cullinan)
الماس کولینان ۳,۱۰۶,۷۵  قیراط ( ۶۲۱٫۳۵ گرم ) وزن دارد و به عنوان  بزرگترین و سنگین ترین الماس در جهان معرفی شده است. این سنگ گرانبها در اصل توسط یک مدیر ومهندس معدن کشف شد و در سال ۱۹۰۷ در زمان  شاه ادوارد هفتم استخراج گردید. بزرگترین قطعه از این جواهر ۵۳۰٫۲ قیراط وزن دارد و از ۹ قطعه الماس کوچکتر تشکیل شده است. دو قطعه  از آن به تاج بریتانیا چسبانده شده است.
در این تصویر قطعاتی از این جواهر را می بینید که بخش گردنبند آن در دهلی نو و آویزی آن در گالری و موزه ی ملکه در کاخ باکینگهام در ماه می ۲۰۱۲ به معرض نمایش گذاشته شده است.
۱۴۴۵۲۹۱۶۷-jpg_111803
۴ – الماس امید Omid
الماسی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار می باشد و احتمالا بهترین و شناخته شده ترین سنگ جواهر در جهان می باشد. این الماس ۴۵٫۵۲ قیراط ( ۹٫۱۰ گرم ) وزن دارد و در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی در واشنگتن واقع شده است.  این الماس تقریبا به  رنگ آبی به نظر می رسد اما در زیر نور ماوراء بنفش به قرمزی نزدیک می شود و باید گفت بیشتر به رنگ بنفش کبود می باشد وساختار بلوری آن باعث درخشش بیش از حد آن شده است .
این الماس در قرن ۱۷ توسط یک مسافر و تاجر فرانسوی فروخته شده بود و بعدها چندین بار در طول ۲۰۰ سال دست به دست چرخید  و در نهایت در سال ۱۸۳۸ توسط یک سرمایه گذار انگلیسی خریده شد  و به هنری فیلیپ Henry Philip تعلق گرفت و دوباره  به هری وینستون Harry Winston تعلق یافت و در نهایت  در سال ۱۹۵۸ به موزه تاریخ طبیعی به فروش رسانده شد. گفته شده است این الماس بدبختی یا مصیبت را از افرادی که به آن نگاه می کنند دور می کند.
۱۳۷۲۴۴۰۵۴-۲--jpg_111427
۵ – De Beer الماس صد ساله
این الماس بسیار زیبا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و در معادن آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۶ کشف شده است. این الماس رنگ بنفش زیبایی دارد و در مراسم بزرگداشت ۱۰۰ امین سالگرد بهره برداری از معادن کشف گردید و برای اولین بار ۵۹۹ قیراط از آن در معرض نمایش گذاشته شد و شکل اصلی و فرم از هم جدا نشده ی آن در سال ۱۹۸۸ معرفی گردید.
برش زدن این جواهر حدود ۳ سال به طول انجامید و در نهایت ۲۷۳٫۸۵ قیراط  از آن در فوریه  ۱۹۹۱ به شکل قلب درآمد و برای چندین سال در برج لندن به نمایش گذاشته شد ، و در حال حاضر متعلق به یک بخش خصوصی در بریتانیا می باشد
۷۶۷۳۹۵۴۸-jpg_114356
۶ – گراف صورتی If graph
این سنگ چیزی حدود ۲۴٫۷۸ قیراط دارد و حدود ۶۰ سال به هری وینستون Harry Winston متعلق بوده است.
در سال ۲۰۱۰ ، این سنگ صورتی رنگ بر روی یک حلقه پلاتین نصب شده بود و توسط ژنو ساتبی به فروش رسانده شد .در گزارشی که ازدیوید بنت David Bennett، مدیر بخش بین المللی طلا و جواهر گرفته شد او گفته است : من نمی توانم ارزش قیمتی بر روی این سنگ بگذارم چرا که این سنگ بسیار نادر است و در طول ۵۰ سال فعالیت حرفه ایم تاکنون چنین سنگی ندیده بودم.
اما درحال حاضر گراف پینک به عنوان یک الماس ۴۶ میلیون دلاری تخمین زده شده است.
۰۰۰-Par3590090-jpg_121316
۷ – استینمتز صورتی Steinmetz
این الماس ۵۹٫۶۰ قیراط وزن دارد و بزرگترین الماس صورتی رنگ و فانتزی می باشد که توسط موسسه گوهرشناسی امریکا رتبه بندی شده است. Steinmetz استینمتز ۵۹٫۶۰ قیراط ( ۱۱٫۹۲ گرم ) وزن داشته و به ارزش ۲۵ میلیون دلار تخمین زده شده است . این بزرگترین الماس شناخته شده با رنگ فانتزی می باشد.
این سنگ در مراسم موناکو Monaco در ماه می سال ۲۰۰۳ به معرض نمایش گذاشته شد و سپس به موزه تاریخ طبیعی داده شد و همانطور که می بینید به گردن جینا الفمن Jenna Elfman مدل هالیووودی آویزان شد و اکنون در موزه ملی تاریخ طبیعی قرار دارد .
۲۱۱۴۵۷۶-۱--jpg_114354
۸ – گراف ویتل باچ Wittlsbach Graff
این عکس در سال ۲۰۰۸ در طول یک پیش نمایش مطبوعاتی در پاریس گرفته شد. این الماس آبی رنگ  ۳۰۰۶ قیراط وزن دارد و در حراج کریستی در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ در لندن به قیمت  ۲۴٫۳ میلیون دلار فروخته شد.
این سنگ آبی دارای یک گذشته سلطنتی می باشد و در قرن ۱۷ توسط پادشاه اسپانیا ، فیلیپ چهارم ، در جهیزیه دخترش به عنوان بخشی از جواهرات مربوط به تاج او قرار گرفت. بعدها این الماس توسط ویتل باچ Wittlsbach  در لندن بسیار زیبا برش زده شد و به نام خودش نام گذاری گردید.
۰۰۰-Was2767793-jpg_123846
۹ – ژوزف آرشیدوک Archduke Joseph
این الماس در نوامبر ۲۰۱۲ به وزن ۷۶٫۰۲ قیراط تخمین زده شد و گران ترین الماس بی رنگ می باشد.
این الماس در معادن هند کشف گردید و برای جوزف آگوست آرشیدوک Archduke Joseph اتریش، بزرگ ترین نوه ی امپراطور روم و پادشاه فرانسه برده شد.
یک خریدار ناشناس در ژنو کریستی  در سال ۲۰۱۲ این سنگ را به قیمت ۲۱٫۴ میلیون دلار خریداری کرد و اکنون بنا بر گزارشات قصد دارد آن را به موزه هدیه دهد.
۰۰۰-Par7337765-jpg_123847
۱۰ – قلب بی پایان Heart of Eternity
این الماس به ارزش ۱۶ میلیون دلار تخمین زده شده است. ۲۷٫۶۴ قیراط ( ۵٫۵۲۸ گرم ) وزن دارد و به رنگ آبی کبود می باشد .این الماس در معدن الماس در آفریقای جنوبی یافت شده است.
بعدها این الماس در نمایشگاه “الماس ، هنر، تاریخ ، علوم ” در رم در سال ۲۰۰۲ به معرض عموم گذاشته شد.
۰۰۰-APP2002030267806-jpg_130522
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + بیست =

محصولات مرتبط در فروشگاه