Telegram support Whatsapp support
7 ابتکار جالب در جواهرات

۷ ابتکار جالب در جواهرات

در این مطلب چند ترفند درباره تمیز کردن، مراقبت، نگهداری یا در امنیت قرار دادن جواهرات به شما نشان می دهیم که بسیار جالب هستند و به راحتی می توانید آنها را عملی کنید .

۱ – برای تمیز کردن و براق کردن نقره جات و طلاهای خود می توانید با ترکیب چند قطره از ماده های شوینده (البته مراقب مایع سفید کننده باشید که به فلزات آسیب میرساند و رنگ آنها را خراب می کند) مانند مایع ظرف شویی و پودر لباس شویی می توانید آنها را براق کنید و با بروس مسواک تمام قسمت های طلا یا نقره خود را تمیز کنید . البته برخی سنگ های معدنی یا قیمتی به مواد های شوینده حساس هستند . سپس با یک پارچه بر روی طلا یا جواهر خود بکشید تا براقیت آنها حالت طبیعی تر خود را بگیرد .

7 ابتکار جالب در جواهرات

۲ – باز کردن آسان گره های سختی که زنجیرهای طلا یا نقره بهم خورده اند .

با استفاده از پودر بچه به راحتی می توانید گره هایی که ناخودآگاه خورده اند را باز کنید . پودر بچه باعث می شود که سطح بین گره ها از حالت سفت و سخت در آمده و کافی است با یک سوزن گره را به راحتی باز کنید . فقط به این نکته توجه کنید زیاد از پودر بچه استفاده نکنید و همان قسمتی که گره خورده پودر بزنید چون باید پودر را از تمام درزها و قسمت های ریز زنجیر خارج کنید که ممکن است شما را کمی اذیت کند .

7 ابتکار جالب در جواهرات

۳ – بستن راحت دستبند با یک گیره کاغذ

یک گیره کاغذ را به شکل زیر از هم باز کنید با قلاب کردن یک طرف زنجیر به گیره کاغذ و گرفتن آن با انگشتان به راحتی می توانید طرف دیگر دستبند را به قفل آن وصل کنید .

۴ – مخفی کردن جواهرات پشت قاب های دیواری

با تعبیه و ساخت یک کمد مخفی کوچک در دیوار خانه و قرار دادن یک قاب نقاشی یا هنری به عنوان درب آن میتوانید جواهرات خود را در آن قرار دهید و برای گمراه کردن جواهرات کم ارزش یا بی ارزش خود را جای دیگری از اتاق بگذارید . البته اینکار کمی هزینه بر می شود . بیشتر برای فروشگاه جواهرات کاربرد دارد و می توان در پشت یک آینه چنین چیزی را تعبیه کرد و جواهرات خیلی گران قیمت و با ارزش را جدای از جواهرات دیگر گذاشت .

7 ابتکار جالب در جواهرات

۵ – کتاب جعبه مخفی جواهر

به نقل از نویسنده این مطلب یکی از دوستان او در مراسم عروسی بجای داشتن یک بالش حلقه، از یک کتاب به شکل زیر استفاده کرده بود . لازم نیست حتما برای عروسی استفاده شود روشی جالب برای هدیه دادن یا نگهداری یکی از جواهرات خاص خود در بین کتاب های دیگر .

7 ابتکار جالب در جواهرات

۶ – دکمه های نگه دارنده گوشواره

ما همیشه در مورد نگهداری دکمه های اضافی لباس ها و یا بی استفاده ماندن آنها سردرگم هستیم . یکی از کاربردی ترین استفاده از دکمه های بلا استفاده همین قرار دادن گوشواره ها در سوراخ های آن است که کاری بسیار جالب و زیبا می شود .

7 ابتکار جالب در جواهرات

۷ – قالب های یخ یکی دیگر از استفاده های جالب در نگهداری جواهرات را دارد . که می توان با قرار دادن مهره ها، زنجیرها، گوشواره ها و یا نگین های جواهرات خود در آنها طرحی جالب را برای خود بسازید .

7 ابتکار جالب در جواهرات

منبع : الماس جنوب

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 14 =

محصولات مرتبط در فروشگاه