Telegram support Whatsapp support

 چه غذاى خوشگلى!!

1

از آنجا كه امروزه تبليغات حرف اول را مى زند مقوله تغذيه هم از اين امر مستثنى نيست . براى جلب نظر مشتريان ميهمانان و كودكان شما هم از اين روند دور نباشيد.
همه می‌دانیم مواد اولیه‌ای كه از آن در منازل، رستوران‌ها و هتل‌ها غذا تهیه می‌شود اكثرا مشابه یا عین هم هستند و از لحاظ نوع جنس تفاوت قابل ملاحظه‌ای ندارند. حتی طعم آنها هم پس از طبخ در ذائقه‌ها تقریبا یكسان احساس می‌شود، اما صرف‌نظر از مهارت آشپزی، هنر تزئین غذا و انتخاب موادی كه دور غذای اصلی می‌دهند و طرز چیدن و رنگ و آرایش آن، مطلبی است كه رویت و جلوه غذا را به مقیاس وسیعی در سطح بالاتری ارائه می‌دهد.

اصولا شیوه عرضه كردن هنر، خود هنری است در خور اهمیت و شایان توجه. این مساله در همه شوون زندگی از قبیل امور خانه‌داری و تاسیسات ساختمانی و احداث باغ‌ها و باغچه‌ها و گل‌فروشی‌ها و موارد دیگر، حساس و چشمگیر است و حتی مشاغل مربوط به اصناف و طبقات مختلف را در بر می‌گیرد، اما مهم‌ترین و حساس‌ترین مورد آن را در هنر تزئین و دكور غذا و سرویس و وسایل مربوط به آن می‌توان مشاهده كرد. با توجه به این كه رستوران هتل جایی است كه گذشته از مصرف مواد اولیه سالم و خوب و قابل اعتماد، هنر آشپز متخصص، در انظار مسافران به خوبی نمایان می‌شود. از این رو باید شیوه‌های ظریف و دلپسند عرضه كردن هنر را به كار گرفته و غذایی سرو كرد كه شكل و رنگ و رویت آن، زینت‌بخش‌ میزهای غذاخوری و برازنده ذوق و سلیقه و طبع مشتریان باشد.

باید دانست كه وسایل و سرویس روی میزها، امر جداگانه‌ای نیست و رعایت همه این نكات است كه تواما به میزهای پذیرایی رستوران هتل، حال و جلوه خاصی می‌بخشد و ذوق و اشتهای میهمانان را برمی‌انگیزد. به این منظور است كه وسایل مورد احتیاج هتل‌ها را از نوع و جنس مرغوب و عالی انتخاب می‌كنند كه در خور شان و منزلت رستوران هتل باشد.

وانگهی وسایل پذیرایی هر كدام مورد استفاده مخصوص به خود را دارد و برای غذای مشخصی ساخته شده است. مثلا اگر برنج را در كاسه‌ای و سوپ را در بشقاب تخت بریزیم و جلوی میهمان بگذاریم، نه‌تنها بسیار ناپسند است، بلكه موجب ناراحتی میهمان خواهد بود. یا یك دسر بستنی را به جای ظرف مناسب خود، در یك پیش دستی تخت جلوی مهمان بگذاریم. این بستنی هر قدر هم كه خوب و خوش‌رویت و خوشمزه باشد نمی‌توان آن را به راحتی از بشقاب تخت با قاشق برداشت. اما غذای بیفتك را می‌شود در بشقاب تخت قرار داد ولی چنانچه دور آن را به منظور تزیین یا تنوع و تغییر ذائقه چیزی از قبیل سبزیجات و غیره نچینید و در شكل دادن به غذای اصلی سلیقه‌ای به كار نبرید، مسلما مطبوع طبع نخواهد بود و زحمت تهیه بیفتك را هر قدر هم كه خوش طعم و خوب پخته شده باشد، بی‌ارزش خواهد ساخت.با توجه به این نكات باید تزیین و دكور غذا و قشنگ جلوه دادن آن را از ضروریات هنر آشپزی دانست و دقت و تجربه و سلیقه بانوان و آشپزان را ارزشمند كرد. آن چنان كه دستمال سفره را با شكل‌‌های زیبا و گل‌های زینتی را با طرز خاصی روی میز می‌گذارند یا رومیزی و دستمال سفره را از رنگ‌های شاد انتخاب می‌كنند. هر یك از این سلیقه‌ها در نوع خود، حكم تزیینی را دارد كه زینت بخش سفره‌ها و دكور روی میزهای غذا می‌شود.
همچنین با ممارست و ورزیدگی در ابتكار عمل، می‌توان هر روز نوعی وسیله تزئین و تنوع دكور غذا را مهیا كرد. البته اجرای این برنامه به هزینه گزافی هم نیاز ندارد و از نظر مالی، تحمیلی به بودجه خانواده محسوب نخواهد شد.
به هر حال، دكور و رنگ و شكل غذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نظات و بهداشت و طعم و بوی غذا نیز از اهم مطالب مورد توجه است كه حتما باید مدنظر گرفت و به دقت مراعات كرد، تا بتوان با اطمینان كامل و بدون دغدغه خاطر، غذای مورد پسند را سرو كرد و جلوی میهمانان گذاشت تا با میل و رغبت و اشتهای كامل به خوردن آن مشغول شوند.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه