Telegram support Whatsapp support
تاریخچه تاج سلطنتی روسیه
تاریخچه تاج سلطنتی روسیه

تاریخچه تاج سلطنتی روسیه

در سالهای دور تمامی کشورهای جهان سلطنتی بودند و یک پادشاه به عنوان همه کاره آن کشور شناخته می شد. پادشاهانی که در قصرهای زیبا و زندگی مرفح غرق می شدند. یکی از کشورهای بزرگ جهان که به عنوان یک ابرقدرت شناخته می شد کشور روسیه بود و بالطبع پادشاه این حکومت بزرگ قدرت و ثروت خود را باید به خوبی نشان می داد که این موضوع در ساخت کاخ ها و جواهرات سلطنتی بسیار مشهود است و این موضوع را می توان در تاج سلطنتی روسیه به وضوح دید، تاجی که بسیار زیبا و گرانبها بود و به عنوان نشان سلطنتی نیز شناخته می شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این تاج سلطنتی آشنا شویم.

تاریخچه تاج سلطنتی روسیه
تاریخچه تاج سلطنتی روسیه

تاج سلطنتی روسیه که همچنین به عنوان تاج Great Imperial Crown شناخته می شود توسط امپراتورهای روسیه تا سال ۱۹۱۷ مورد استفاده قرار می گرفته است. این تاج برای اولین بار در تاجگذاری کاترین دوم ، و آخرین بار در تاجگذاری نیکلای دوم استفاده شده و پس از انقلاب روسیه به طور موقت به ایرلند منتقل شد اما هم اکنون در کاخ کرملین مسکو به نمایش گذاشته شده است.

این تاج که نشان دهنده مهارت و استادکاری Pauzie است و دارای ۴ هزار و ۹۳۶ الماس در الگوها و طرح های مختلف، تعدادی مروارید سفید بزرگ و یاقوت است. بزرگترین یاقوت سرخ این تاج با وزن ۳۹۸٫۷۲ قیراط (۷۹٫۷۴۴ گرم) توسط Nicholas Spafary (سفیر روسیه در چین) به روسیه آورده شد. در لبه تاج ردیفی از مروارید های بزرگ سفید قرار دارد که تعداد آنها به ۳۷عدد در هر طرف می رسد.

تاریخچه تاج سلطنتی روسیه
تاریخچه تاج سلطنتی روسیه

Pauzie تمام نبوغ و خلاقیت خود را در قسمت کمان میان تاج به نمایش گذاشته است. طرح این کمان از ۸ گل زنبق با ۴ جفت شاخه نخل به همراه برگ هایی از بلوط به همراه قطعاتی از الماس است که در میانه تاج خودنمایی می کند. میانگین وزن الماس هایی که در این تاج به کار رفته است ۵ قیراط (۱٫۰ گرم) می باشد و بزرگترین آنها با وزن ۱۲٫۶ قیراط و با تراش گلابی شکل (pear-shaped) در قسمت جلوی تاج قرار دارد.

عده ای تصمیم به ساخت مشابه تاج سلطنتی شدند که با ۱۱۰ هزار نگین الماس به پایان رسید.

تاریخچه تاج سلطنتی روسیه
تاریخچه تاج سلطنتی روسیه

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

2 دیدگاه

  1. بسیار عالی بود.

  2. واقعا اینا زندگی داشتن، زندگی عالی در کاخ و جواهرات بینظیر، خدمه و هزار چیز دیگه

محصولات مرتبط در فروشگاه