Telegram support Whatsapp support
مروارید پرگرینا (La Peregrina)
مروارید پرگرینا (La Peregrina)

درخشندگی زیبا در گوهرهای قیمتی

گوهرهای قیمتی و مهم رشد متحیر کننده ای داشته است و روز به روز به قیمت آن افزوده می شده است…

عوامل مختلفی در ایجاد این پدیده مؤثر است. اولین عامل فراوانی پولی است که در اختیار افراد می باشد. با وجود رخ داد بحران مالی که از سال ۲۰۰۸ گریبان گیر جهان شده است، اما در دورانی حضور داریم که صاحبان سرمایه، برای خرید گوهر و جواهری هیچگونه اهمیتی به مبلغ آن نداده و تنها تمایل دارند که آن شی قیمتی را داشته باشند.

الماس های رنگی جهان:

در زمینه سنگ های قیمتی، معدن آرگیل در استرالیا حدود ۹۰ درصد الماس های رنگی جهان را تولید می کند که بر همین اساس کارشناسان اعتقاد دارند که ذخایر این معدن در سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که معدن شناخته شده دیگری که بتوان از آن الماس صورتی استخراج کرد، وجود ندارد؛ بنابراین ارزش و بهای الماسی با اندازه بسیار معمولی سر به فلک خواهد کشید.

گران قیمت ترین الماس جهان:

گرف صورتی (Graff Pink)
گرف صورتی (Graff Pink)

گرف صورتی (Graff Pink) به وزن ۷۸/۲۴ قیراط گرانترین الماس صورتی جهان نام دارد که در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۴۶ میلیون دلار به فروش رسید.

معدن کشمیر با ذخایر سنگ های یاقوت کبود و برمه با منابع یاقوت سرخ خود، معادن بی عیب و نقص این دو گوهر به شمار می روند.

گوهرهای یافت شده در این مناطق در ابعاد بسیار خوب بوده و همچنین کمیاب می باشند.

بسیاری از سنگ های قیمتی رنگی توسط روش گرمادهی بهبود داده شده و رنگی زیبا به خود می گیرند. (البته به غیر از زمرد که نمی تواند با این روش رنگ بهتری را بپزیرد).

بنابراین حداقل ۲۰ درصد سنگ های قیمتی رنگی روش های بهبود دهی را به خود ندیده اند. با توجه به قوانین موجود در کشورهای برمه و کشمیر صادرات این سنگ به نقاط دیگر جهان محدود گشته که همین امر سبب افزایش قیمت این دو گوهر با ارزش شده است.

بر طبق آمار فروشی که از شرکت سوتبی در اکتبر سال گذشته منتشر شده است؛ در حراج سال گذشته یاقوت کبود کشمیر به وزن ۱۶/۱۷ قیراط گرانترین سنگ در حراجی بوده و با قیمت ۴٫۰۶ میلیون دلار به فروش رفت. همچنین یاقوت سرخ به اندازه تخم کبوتر به وزن ۸٫۶۲ قیراط برمه ای رکورد جهانی ۸٫۶ میلیون دلاری را به خود اختصاص داد.

در این جهان پر از هرج و مرج، کسی نمی تواند به زادگاه گوهر و یا جواهری لطمه ای وارد کند.

همچنین حضور گوهری قیمتی با تاریخی با ارزش در بازار بسیار نادر است.

گوهرهای گرانبها و بسیار کمیاب:

الماس آبی ویتلزبک (Wittelsbach) و مروارید پرگرینا (La Peregrina)

الماس ویتلزبک الماسی بی عیب با رنگ آبی پررنگ در تاجی اتریشی – باواریایی به کار رفت و در سال ۲۰۰۸ به حراج گذاشته شد.

مروارید پلگرینا به طور قطع یکی از زیباترین و مشهورترین مروارید های جهان بوده که در خانه های سلطنتی فرانسوی و اسپانیایی به سر برده و سپس به دسته الیزابت تیلور رسیده است. این مروارید در حراجی سال ۲۰۱۱ به قیمت ۱۲ میلیون دلار به فروش رفت.

برای گوهری به زیبایی این مروارید هیچ چیز با ارزش تر از این نیست که جواهری مخصوص به این مروارید ساخته شود تا بتواند زیبایی بیش از اندازه آن را به نمایش بگذارد.

البته خرید گوهرهای رنگی جنبه های منفی نیز دارد. صاحبان این گوهرها نمی توانند سودی از خرید این گوهرها داشته و یا آنها را کنار بگذارند.

گوهرهای رنگی در حراجی ها با شناسنامه های معتبر از موسسه بین الملی GIA خریداری شود.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

محصولات مرتبط در فروشگاه