Telegram support Whatsapp support
مضرات طلا برای مردان از نظر پزشکی

مضرات طلا برای مردان از نظر پزشکی

با وجود اتفاق نظر مراجع تقلید در حرام بودن استفاده از طلا برای مردها، متاسفانه استفاده از این فلز در بین آقایان رو به افزایش است، تأملی در مضرات استفاده از طلا برای مردها، گواهی برای اثبات علت حرام شمردن آن برای مردها در دین مبین اسلام می باشد .

در استفتا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مورد حکم استفاده از طلا برای مردها ، پاسخ چنین است : زینت به طلا براى مردها به هر رنگى که باشد (حتى طلاى سفید) جایز نیست و نماز خواندن با آن باطل است، ولى استفاده از پلاتین که فلز دیگرى است بلا اشکال است .

بر اساس استفتا از نمایندگی دفتر آیت الله وحید خراسانی نیز عنوان شد : در حالت عادی استفاده مردان از زینت طلا گناه محسوب می شود و در حال نماز خواندن اضافه بر گناه موجب ابطال نماز هم خواهد شد . این در حالی است که میان طلای سفید و زرد تفاوتی نیست اما استفاده از پلاتین بدون مشکل است .

همچنین تأکید شده است : حکمت برخی احکام ذکر شده است اما درباره برخی احکام حکمتی ذکر نشده است .

در استفتای دیگر از نمایندگی دفتر آیت الله جعفر سبحانی نیز اعلام شد : حکم استفاده طلا برای مردان حرام است و میان طلای سفید و زرد نیز تفاوتی وجود ندارد، حتی اگر از نظر پزشکی راه حلی هم برای آن ایجاد شود این حکم شرعی به قوت خود باقی است .

همچنین در استفتا از دفتر آیت الله نوری همدانی نیز تأکید شد : طلا چه سفید باشد، چه زرد استفاده از آن برای مردها حرام اعلام شده است اما استفاده از پلاتین بدون مشکل است .

ویژگی های طلا

ویژگی های طلا

مسئول گروه نانو فناوری سبز در رابطه با ویژگی های طلا به عنوان یک فلز ، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و عارضه هایی که استفاده از آن برای مردان ایجاد می کند، به تحقیقات متعددی اشاره کرد که طی سال های مختلف در کشورهای غربی درباره مضرات استفاده از طلا انجام شده است .

طلا، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان Au، لاتین aurum و عدد اتمی ۷۹ وجود دارد. طلا فلزی نرم، براق، زرد رنگ، چکش‌خوار، قابل انعطاف است که به دو صورت یک ظرفیتی و سه ظرفیتی وارد واکنش های شیمیایی می شود و به علت اینکه با هیچ ترکیب شیمیایی واکنش ندارد، پایدارترین فلز در طبیعیت شناخته شده و تنها دو واکنش شیمیایی کلر و تیزاب سلطانی هستند که می توانند روی طلا تأثیر گذار باشند .

طلا از واژه سانسکریت Jval  گرفته می شود واژه آنگلوساکسون آن gold و به لاتین aurum  گفته می شود . از دوران هیروگلیف مصری از ۲۶۰۰ قبل از میلاد در کتاب عهد عتیق فلز طلا برای اولین بار به عنوان یک فلز درخشان با ارزش مورد اشاره قرار می گیرد .

طلا به عنوان نمادی برای پاکی، ارزش، سلطنت در جهان شناخته شده است و کیمیاگران که طلا را خدای فلزات معرفی می کردند و تمام آرزویشان این بود که فلزاتی چون مس را به طلا تبدیل کنند . این نکته قابل توجه است که این آرزو تحقق یافته است، در سالهای اخیر دانشمندان روسی توانسته اند با استفاده از یک مکانیسم طبیعی و استفاده از سیستم بیولوژیکی بدن مرغ مس را به طلا تبدیل کنند . یکی از توانمندی های نانو فناوری این است که آرزوهای کیمیاگران را چون رسیدن به اکسیر جوانی و تبدیل مس به طلا تحقق بخشیده است .

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی طلا

gold

فلز طلا به عنوان زیبا ترین، قابل انعطاف ترین و چکش خوارترین فلز جهان شناخته شده است . اگر کل طلای پالایش شده در جهان را چکش کاری کرده و گرد هم جمع کنیم به یک مکعب یکپارچه با هر ضلع به طول ۲۰ متری تبدیل می شود . طلای بومی هشت تا ده درصد نقره دارد . این مقدار می تواند کم و زیاد شود و برای همین طلا با رنگ های مختلف به وجود می آید . هر چه مقدار نقره بیشتر شود رنگ طلا سفیدتر و جرم ویژه آن کمتر می شود . آلیاژهای مختلفی چون مس، آهن و آلومینیوم با طلا ترکیب می شود و رنگ هایی چون قرمز، سبز و ارغوانی را به وجود می آورد .

بیشترین مصرف طلا در ضرب سکه و جواهرات است و برای مبادلات پولی استفاده می شود . به علت هدایت الکتریکی خوب و مقاومت خود در برابر فرسایش و سایر ویژگی های این فلز، طلا به عنوان مهمترین فلز در صنایع پیشرفته (High-tech) مورد استفاده قرار می گیرد. همانند نقره که با جیوه مخلوط می شود و برای پرکردن دندان استفاده می شود ترکیب طلا و جیوه نیز می تواند ماده محکمی برای مصرف دندان پزشکی فراهم کند .

در جدیدترین استفاده طلا از نانو مواد طلا، نمک طلا است که در مقیاس نانومتریک است که برای مصارف بیولوژیکی و پزشکی استفاده می شود و در درمان سرطان ها و بیماری های کبدی کاربرد دارد . از نمک های خاص طلا برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می کنند . طلا به عنوان یک منعکس کننده خوب برای نور است، از این رو از طلا یا ورقه های بسیار نازک آن به عنوان محافظ سطح بسیاری از ماهواره ها استفاده می کنند . چرا که ماهواره ها در برابر نورهای مادون قرمز ماورای بنفش و نور ستارگان تحت تأثیر قرار گرفته و می تواند در برنامه ها اختلال ایجاد کند کشیدن یک سطح نازک از طلا می تواند به انعکاس این نور کمک زیادی کند .

بدن انسان طوری است که فلز طلا و همین طور نقره و پلاتین را جذب نمی کند به این معنا که ترکیبات طلا چندان سمی نیست اما بر اساس گزارش های منتشر شده پنجاه درصد بیماران ورم مفاصل که با داروهای ایزوتوپ طلا درمان شده اند دچار آسیب های کلی بر کبد شده اند این تحقیق تنها در حد گزارش بوده و تا امروز مستنداتی در این رابطه ارائه نشده است .

مضرات استفاده از طلا برای مردان

از نظر پزشکی طلا روی گلبول های قرمز خون مردان اثرگذار است و سیستم ایمنی بدن آنها را دچار مشکل می کند .

وقتی طلا با پوست مردان تماس پیدا کند ، یون های آن وارد بدن می شود چرا که در ساختار چربی پوست آقایان و خانم ها تفاوت هایی است. مقدار چربی پوست آقایان کمتر است از این رو، طلا به راحتی می تواند به صورت یون از پوست مردان عبور کرده و کبد آنها موجب اختلال می شود .

در تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰ در ونکوور کانادا مشخص شد طلا دارای خاصیت شبه القایی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی دارد می تواند علاوه بر اثر منفی در کبد، موجب غلظت خون شده و به مرور زمان به امراض قلبی و سکته برای آقان منتهی می شود .

نقره آرامش بخش است .

انگشتر نقره مردانه

مسئله تحریکات عصبی از دیگر عوارض استفاده از طلا است . دکتر احمد صبور اردوبادی در کتاب بهداشت در اسلام این مسئله را مورد اشاره قرار داده است و نتایج تحقیقات دانشمندان را منعکس کرده است . طلا می تواند روند فعالیت ارگانیسم مردان را تسریع کند و به تحریکات عصبی منتهی شود، برخلاف طلا نقره برای مردان ایجاد آرامش می کند .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =

محصولات مرتبط در فروشگاه