Telegram support Whatsapp support
راز موفقیت گردنبندهای مروارید

راز موفقیت گردنبندهای مروارید

شنل را که می‌شناسید  او نیز جزو آن دسته از افرادی است که با این که زمان زیادی از مرگش می‌گذرد اما میراثش هنوز که هنوز است در کمد لباس بسیاری از خانم‌ها دیده می‌شود و اسم او به گونه‌ای با دنیای مد گره خورده که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از آن گسستنی باشد.
در مجموعه‌های گابریل شانل همیشه تعارضی چشمگیر دیده می‌شود. از طرفی با دوخت ظریف، رنگ‌های تیره و سادگی بیش از حد پیراهن کوتاه مشکی یا کت و دامن راه‌راه او و از طرف دیگر با زیورآلات پرزرق و برق و جلب توجه کننده‌اش مواجه می‌شویم.
دومین نماد او، اگر جزو طرفدارانش باشید و دو سه تصویر از او دیده باشید حدس آن نباید برای‌تان خیلی سخت باشد. بله، منظور ما گردنبندهای چندرشته‌ای این طراح بزرگ است.

مرواریدهای ساده به جای سنگ‌های قیمتی

از سال ۱۹۳۲ کوکو شنل شروع به طراحی زیورآلات مجلسی کرد و صور فلکی جواهرنشان، سنجاق‌های به شکل گل کاملیا و گردنبندهای بلند مروارید خود را وارد بازار کرد. شنل در طراحی گردنبندهایش از مواد اولیه بدل نیز استفاده می‌کرد.
او اعتقاد داشت: یک زن باید از آمیزه‌ای از اصل و بدل استفاده کند. اگر از یک زن بخواهی که تنها جواهرات اصل به همراه داشته باشد مثل این می‌ماند که از او بخواهی که تمام پیراهنش را به جای گل‌های پارچه‌ای از گل‌های واقعی بپوشاند.

بیشتر بخوانید :

مشخص است که در عرض چند ساعت پیراهنش که با گل‌های طبیعی آراسته شده از ریخت می‌افتد. من عاشق بدلیجات هستم. چون آنها واقعا زیبایند از طرف دیگر اصلا جالب نیست که برای اینکه نشان‌دهی چقدر پولدار هستی، چند میلیون را دور گردنت بپیچی و در خیابان راه بروی. هدف از طراحی زیورآلات این نیست که ثروت زنان را نشان دهد بلکه هدف این است که آنها را زیباتر سازد.

گابریل خیلی جسور بود و به گونه‌ای لباس می‌پوشید که در آن دوران جسارت زیادی را می‌طلبید. به طور مثال هنگام گردش در ساحل با لباس ملوانی و یا در هنگام گشت و گذار با اسبش با لباس مخصوص سوارکاری، گردنبند رشته‌رشته مروارید خود را می‌آویخت. ترکیبی که استایلی بین یک ظاهر خیلی ساده و راحت و ظاهری بسیار پرتکلف بود.
در میان تمامی این زیورآلات، گردنبندهای چند رشته‌ای او بود که به عنوان نماد او و بعدها نماد مزون شنل بیش از سایر کارهایش مورد توجه قرار گرفت.

زیورآلات به جا مانده از شنل

شش مجموعه زیورآلات از گابریل باقی مانده است: کاملیا، کومت، باروک، ۱۹۳۲، اولترا و اینگیجمنت. مزون شنل این شش مجموعه را به عنوان میراثی از بنیانگذار خود همچنان حفظ کرده است و توسط این میراث به نوعی وجهه و زیبایی شناسی گابریل را بر بالای سر مزون خود حفظ می‌کند.

در این بین گردنبندهای چند رشته‌ای و خیلی بلند او همچنان طرفداران زیادی را دارد و بسیاری از چهره‌های سرشناس همچون ونسا پردی، کایرا نایتلی و غیره با افتخار این مدل گردنبند را به گردن می‌آویزند. گردنبندی که تبدیل به اسطوره‌ای برای مزون شنل شده است.

 

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =

محصولات مرتبط در فروشگاه