Telegram support Whatsapp support
بزرگترین الماس صورتی جهان

بزرگترین الماس های صورتی جهان

یکی از بزرگترین الماس های صورتی جهان در سال ۲۰۱۲ یافت شد . رنگ این الماس به طور کلی بسیار کمیاب بوده و بسیار شفاف و با کیفیت رنگی بالایی می باشد . این الماس ۷۸/۱۲ قیراطی در استرالیا و در معدن آرگیل کشف شد . معدنی که به دلیل وجود الماس های رنگی زیبا در آن بسیار مشهور است . کمپانی ریو تینتو (صاحب معدن آرگیل) با انتشار اعلامیه ای از تمامی مردم دعوت به عمل آورد تا از این الماس زیبا دیدن کنند . سپس این الماس به حراجی کریستی سپرده شد تا صاحب خود را پیدا نماید .

بزرگترین الماس صورتی جهان

دومین الماس صورتی بزرگ دریای نور نام دارد. وزن این الماس ۱۸۶ قیراط است . این الماس بسیار شفاف بوده و تراش آن مستطیل و نوع تراش تیبل (table) است و در یک گل سینه قرار دارد . الماس دریای نور برای اولین بار توسط تاورنیر فرانسوری توصیف شد . این سنگ قیمتی بسیار زیبا در دل خود افسانه های گرانبهایی دارد . بر طبق منابع موجود، این الماس زیبای صورتی رنگ، یک جفت دیگر به نام کوه نور دارد که این الماس نیز صورتی رنگ است .

بزرگترین الماس صورتی جهان

الماس تاج ماه سومین الماس صورتی مشهور و بزرگ جهان است . رنگ این الماس صورتی تیره و وزنش ۰۶/۱۱۵ قیراط می باشد . این الماس توسط نادرشاه در جنگ برعلیه مغول ها به غنیمت گرفته شد . داستان به غنیمت گرفته شدن این الماس زیبا با خون های زیادی همراه بود . پس از سو قصدی که بر نادر شاه انجام شد . جانشین وی، خلع شده و سپس شکنجه گشته و کور شد . همین امر سبب شد تا وی از محل اختفای جواهرات نادرشاه اطلاعی نداشته باشد . در دوران پایانی سلسله افشاریه، فرزند شاه، راز اختفای جواهر را آشکار نمود، اما پس از آن شکنجه شده و به قتل رسید . سرنوشت های گوناگونی برای این الماس زیبا رغم خورد و صاحبان گوناگونی را به خود دید . این الماس اکنون در خزانه بانک ملی ایران نگهداری می شود .

بزرگترین الماس صورتی جهان

 

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

محصولات مرتبط در فروشگاه