Telegram support Whatsapp support

مجسمه‌های بی نظیر هفت هزار ساله در نمایشگاه اراک

مجسمه‌های بی نظیر هفت هزار ساله در نمایشگاه اراک

1425807955077_20150305_102931

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه بی‌نظیر و کم‌نظیر فسیل و آثار باستانی در اراک خبر داد.

آثار زیادی در این نمایشگاه موجود می باشد…

سیدمحمد حسینی منطقه مرکزی، گفت: بالغ بر هزار نمونه در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

وی قدمت فسیل‌ها را از 500 میلیون سال قبل تا عصر حاضر عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه بی‌نظیر بودن تعدادی از نمونه‌ها در جهان است.

وی این مجموعه را کامل‌ترین مجموعه فسیل دایناسور در ایران برشمرد و بیان کرد: همچنین در این مجموعه 300 قطعه دندان کوسه به معرض نمایش گذاشته شده که بیشترین تعداد به نمایش گذاشته شده در جهان است.

ابزارهای سنگی در این مجموعه دیده شده است…

حسینی به مجموعه کامل ابزار سنگی دو هزار ساله در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: در زمان‌های کهن چاقو و ابزاری که امروزه برای شکار یا استفاده از گوشت حیوانات استفاده می‌شود وجود نداشته و برای این امر سنگ را صیقل می‌داده‌اند تا زمانی که آن‌قدر تیز شود که بتوان از آن برای شکار استفاده کرد.

وی وجود مجسمه‌های نذری را از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این مجسمه‌ها که متعلق به هفت هزار سال قبل هستند، در خانه‌ها جهت برآورده شده حاجات نگهداری‌ شده و زمانی که خواسته محقق می‌شده قسمتی از این مجسمه‌ها را جدا می‌کردند.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه پدر علم زمین‌شناسی و غارشناسی ایران، عبدالکریم قریب گرکانی زاده آشتیان است، همچنین با توجه به وجود رشته زمین‌شناسی در دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی با همکاری هوشنگ دشتیان مالک این مجموعه اقدام به راه‌اندازی این نمایشگاه کرده است.

این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی برپا شده و تا 30 شهریورماه سال جاری در موزه مفاخر اراک جهت بازدید عموم دایر است.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه