Telegram support Whatsapp support

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟

در اصطلاح جواهرشناسی ، لغت، طراحی ”design“به معنایی آن است که یک اثر هنری هر چه بیشتر زیبا، قابل استفاده، کاربردی و بدیع جلوه کند. طرح بر اساس یک مجموعه نکات کلیدی و اساسی ترسیم می‌شود.

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟

موارد زیر را به هنگام طراحی رعایت کنید:

_ سعی در شناسایی نظر و سلیقه مشتری مورد نظر داشته باشید.

_ ایده بیشتر به صورت اتفاقی به ذهن خطور می‌کند،سعی کنید همیشه یک دفترچه را برای ایده‌های خود همراه داشته باشید و سریع آنها را یادداشت و یا طراحی کنید.

_ جواهراتی انتخاب کنید که طراحی شما بر اساس آنها شکل گرفته است.

_ خصوصیات مواد‌ و بالقوای که در ساخت مدل کاربرد می‌یابند را بشناسید.

_ طرح موردنظر را بر اساس تصور و نظرات مشتری طراحی کنید و اصول طراحی و زیبایی‌شناسی را در طرحتان رعایت کنید و از بافت و سطح‌های متفاوت در طرحتان استفاده کنید.

_ محدوده قیمت طرح را ارزیابی کنید.

_ محصول به گونه‌ای طراحی شود که امکان ساخت آن باشد.

کاربرد application
شما احتمالا برداشت‌هایی مختلفی درباره مواد جواهر خواهید داشت. دراین‌حال که یادداشت هرگونه عقیده‌ای در‌باره طرح مفید تلقی می‌شود، لازم است که برنامه طراحی خود را قبل از اجرای آن یادداشت کنید.

لیستی بر اساس معیار و پارامترهای کاربر که می‌تواند شامل مواد مورد استفاده، خصوصیات طرح، نظر شخصی کاربر، نحوه استفاده از محصول و… باشد را تهیه کنید.

_ با توجه به خواسته‌های مشتریان هر مواردی استفاده کنید که با مدل جواهر هماهنگی لازم را داشته باشد و در صورت استفاده از سنگ‌های قیمتی در طرحتان،اندازه و شکل آنها را در طرحتان مشخص کنید.

_ رنگ و جنس فلز تاثیر مهمی بر روی طرح داشته و باید آگاهانه انتخاب شوند.

بنابراین باتوجه به ویژگی طرح، به‌منظور افزایش درجه مطلوبست سنگ‌های قیمتی و تکنیک‌های تولید و تزئین (حکاکی، میناکاری، مخراج‌کاری و…) می‌توان فلز متناسب را برگزید.

_ کاربرد رنگ‌های خنثی ویژه فلزات سفید رنگ در مخراج‌کاری و بدنه جواهر، شیوه‌های منحصر به فرد مخراج‌کاری، بازتاب خطوط ساده و ماهیت انعکاسی سطح جواهر، میزان تلألو و درخشش سنگ‌های جواهر به خصوص الماس را بیشتر می‌کند.

_ مضمون مدل باید گویای علایق خریداران شما باشد و با مواردی که در ساخت به کار رفته هماهنگی لازم را داشته باشد. همچنین برقراری تناسب میان اجزاء با توجه به جنبه‌های مختلف (قیمت، کیفیت و …) و درنظر گرفتن موقعیت تجاری مکان فروش، از جمله عوامل مهمی به‌شمار می‌آیند که نقش مؤثری در جلب مشتری ایفاء می‌کنند.
منبع : نشریه طلا جواهر

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شانزده =

محصولات مرتبط در فروشگاه