Telegram support Whatsapp support
توپاز طلایی

افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها (۳)

گفته می شود توپاز طلایی زمانی تغییر رنگ داد که در معرض غذا یا نوشیدنی مسموم قرار گرفت و بدین ترتیب سنگ مورد علاقه خانواده های سلطنتی شد و نام توپاز سلطنتی را به خود اختصاص داد .

توپاز طلایی

اشک آپاچی

اشک آپاچی

در آریزونا، آپاچی ها حملات متعددی را برای رسیدن به توافق خاصی انجام دادند . بعد از این حملات، نیروهای ارتش و بعضی از داوطلبان با یکدیگر متحد گشته و با دنبال کردن رد گله گاوهای دزدیده شده به جاییکه آپاچی ها زندگی می کردند، رسیدند . سحرگاهان آنها حمله را آغاز کردند . آپاچی ها کاملا غافلگیر شده و در حمله کم تعدادتر بودند . حدود دو سوم از جنگجویان آپاچی با اولین شلیک گلوله از پای درآمدند .

بقیه جنگجویان آپاچی عقب نشینی کردند . زمانیکه کاملا در محاصره قرار گرفتند، تنها نقطه برای پناه بردن لبه صخره بود . به جای کشته شدن به دست یک سفید پوست، آخرین جنگجویان آپاچی، پریدن از لبه صخره را برای مرگ انتخاب کردند . آپاچی ها سوگواری کردند نه تنها به دلیل مرگ جنگجویانشان بلکه چون روح مبارز آپاچی نیز همراه آن جنگجویان کشته شده بود . اندوه آنها بسیار عمیق بود تا جاییکه روح بزرگ، اشک های زنان آپاچی را به سنگ های سیاهی تبدیل کرد که امروزه اشک آپاچی نامیده می شود .

کریستال کوارتز

کریستال کوارتز

بر اساس باورهای قدیمی کوارتز خالص، آبی بهشتی است که خدایان آن را به یخ ابدی تبدیل کرده اند . این باور تا قرن ۱۶ همچنان ادامه داشت و حتی دانشمندان معتقد بودند که کریستال کوارتز، یخ فسیل شده است .

کریزوپراز

کریزوپراز

بر طبق افسانه ها، علت پیروزی های متوالی اسکندر کبیر استفاده از گوهر درخشان “کریزوپراز” بر روی کمربندش در حین جنگ بود . یک روز، وقتی با پیروزی از نبرد هند باز می گشت، توقف کرد تا در رودخانه ” اوفریت ” تنی به آب بزند . هنگامی که کمربند خود را بی توجه کنار رودخانه رها کرده بود، یک مار بزرگ سررسید و آن سنگ قیمتی کمربند را به دندان گرفت و سپس به درون آب خزید . بعد از گم کردن آن طلسم مخصوص، الکساندر هرگز در نبردی پیروز نشد .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه