Telegram support Whatsapp support
اینترنت در سال 1973

اینترنت در سال ۱۹۷۳

اینترنت در سال ۱۹۷۳

اینترنت در سال ۱۹۷۳ چه شکل و شمایلی داشت ؟

اینترنت در سال 1973

سال ۱۹۷۳، برای نمایش همه اجزای تشکیل دهنده اینترنت یک تکه کاغذ کافی بود .

در آغاز اینترنت تنها شبکه ای متشکل از ۴۲ کامپیوتر و ۳۶ نود بود که برای نمایش همه ی آن ها، یک نقشه کوچک کفایت می کرد و آرپانت (پروژه آژانس تحقیقات توسعه شبکه) نام داشت .

در حال حاضر برآورد گستردگی اینترنت بسیار مشکل و شاید غیرممکن است و راهی برای محاسبه وسعت بیش از یک میلیارد وب سایت و بی نهایت داده که بر زیرساخت هایی فوق العاده عظیم مبتنی هستند، وجود ندارد .

ولی ۴۳ سال پیش این گونه نبود و تمام اینترنت را می شد روی یک صفحه کاغذ به نمایش گذاشت . شاهد این مدعا، نقشه ای رسم شده از آرپانت در سال ۱۹۷۳ است که به تازگی منتشر شد و همه ۴۲ کامپیوتر و ۳۶ نود اینترنت را به تصویر می کشد .

اینترنت در سال 1973

پیش از آنکه اینترنت به فضایی برای ردوبدل کردن افکار، تماشای ویدئو و … تبدیل شود، پروژه ای متعلق به وزارت دفاع ایالات متحده بود و ARPANET یا شبکه Eve نامیده می شد . وجود این شبکه برای اولین بار در ۱۹۶۷ به صورت رسمی تائید شد .

دو سال بعد، این شبکه به عنوان راهی برای برقراری ارتباط داخلی بین کامپیوتر های چهار دانشگاه به کار گرفته شد . هدف اولیه از توسعه آرپانت، صرفا برقراری ارتباط مستقیم و به اشتراک گذاشتن منابع دانشمندان بین دانشگاه های MIT، هاروارد، کالیفرنیا و لس آنجلس بود .

عده ای زیادی گمان می کردند وجود نقشه اولیه اینترنت افسانه است؛ ولی توسعه دهنده ای به نام دیوید نیوبری از پنسیلوانیا موفق شد آن را در میان اسناد به جامانده از پدرش پیدا کند . پل نیوبری، پدر دیوید، وقتی به عنوان مدیر بازاریابی در دانشکده کامپیوتر دانشگاه دیل کارنگی فعالیت می کرد، این نقشه را دریافت کرده بود .

اینترنت در سال 1973

این نقشه از زمان انتشار در توییتر در روز ۱۰ دسامبر، تابه حال ۵۷ هزار بار در توییتر مشاهده و به اشتراک مجدد گذاشته شده است . در این نقشه ۴۳ ساله، بیضی نماد هاست و مربع نماینده نود شبکه است . علاوه بر این یکی از رایج ترین مین فریم های ۳۲ بیتی دهه ۷۰ میلادی، یعنی PDP-10 به کرات در بخش های مختلف نقشه به چشم می خورد .

منبع : ۱ دوست

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 12 =

محصولات مرتبط در فروشگاه