Telegram support Whatsapp support
بی نظیرترین انگشتر های جهان

بی نظیرترین انگشتر های جهان

جواهرساز ترک با استعداد و ایده های خاص خود اقدام به ساخت انگشترهای منحصر به فردی کرده است که بیشتر از ادبیات و هنر مینیاتور و داستان های هزار و یک شب در ساخت آنها الهام گرفته است .

یکی از جواهرسازان مشهور ترکیه با استفاده از تکنیک های خاص، طرح ها و افسانه های ادبی را در ساخت انگشتر های خود به کار گرفته و با ایده های منحصر به فرد خود طرفداران زیادی را پیدا کرده است .

سوان بیشاکی (Sevan Bicakci) جواهرساز ترک عاشق قصه و ادبیات ملل مختلف است و این بار از هنر مینیاتور و داستان های هزار و یک شب در مجموعه جدید خود الهام گرفته است . شهرزاد ملکه افسانه ای پارسی است که به دلیل قدرت قصه گویی خود بسیار مشهور است و شهریار پادشاه خونخوار را در طول هزار و یک شب با داستان های خود سرگرم می کند و در نهایت او را شیفته خود می کند .

بی نظیرترین انگشتر های جهان

این داستان ها قرن هاست که خوانندگان را شیفته و مجذوب خود کرده است، اما این بار سوان بیشاکی استاد قصه گویی در جواهرات، این ملکه پارسی را بر روی انگشتر قرار داده است .

این جواهر ساز با استفاده از دو تکنیک جواهرسازی ترکی یعنی کنده کاری و میکروموزاییک (micro-mosaic) به زیبایی کاخ ملکه را در زیر کهربای آبی قرار داده است . کهربای آبی در ترکیب با فیروزه، الماس، نقره سیاه و الماس شکوهی چند برابر پیدا کرده است .

بی نظیرترین انگشتر های جهان

سوان بیشاکی که همیشه در رابطه با تکنیک های ایجاد جواهرات منحصر به فرد خود فردی کم حرف و رازدار است و حتی به سردبیر مجله جواهرات اجازه نداد از کارگاه او عکس یا فیلم تهیه کند، در توصیف این مجموعه گفته است : ملاقات امپراتوری روم شرقی با آلیس در سرزمین عجایب .
جواهرات او به شدت تحت تاثیر فرهنگ و تاریخ سرزمین مادری او یعنی ترکیه است . این شاهکارهای هنری کاملا منحصر به فرد بوده و شبیه جواهرات موزه ای یا جواهرات امروزی نیست . گنبد چشمگیر مسجد ایاصوفیه در بسیاری از کارهای او دیده می شود . طبیعت و آنچه در آن است یکی دیگر از منابع الهام همیشگی بیشاکی است که در این مجموعه و به ویژه در انگشتر « ladybird » آن را به زیبایی با یاقوت دودی تصویر کرده است .

بی نظیرترین انگشتر های جهان

برای کسانی که گریزگرایی و آسمان آبی روشن را ترجیح می دهند، انگشتر زمرد کبوترنشان نماد صلح و آزادی واقعا جذاب و دیدنی خواهد بود . شاهکارهای سوان بیشاکی به غیر از ترکیه در کشورهای لندن و توکیو و نیویورک طرفداران خاص خود را دارد .

بی نظیرترین انگشتر های جهان

منبع : نمناک

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

محصولات مرتبط در فروشگاه