Telegram support Whatsapp support
الماس

تفاوت سنگ قیمتی الماس و برلیان در چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت الماس و برلیان آشنا کنیم:
اصطلاحات نادرستی در بین افراد شاغل در زمینه جواهرات رایج شده است که این اصطلاحات نادرست به دلیل نا آگاهی این افراد بوده و این اصطلاحات غلط به عموم مردم نیز سرایت کرده است. یکی از این اصطلاحات غلط که اکثرا بین مردم استفاده می شود ، استفاده از واژه ی “برلیان” برای سنگ قیمتی “الماس” است . در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:
الماس
انگشتر_الماس با تراش برلیانی

برلیان:

برلیان نوعی تراش خاص از سنگ الماس است . در تراش برلیانی سعی می شود که جلوه های بصری این سنگ زیبا را بسیار بیشتر نشان دهند و زوایا و نوع برش را به شکلی تنظیم کنند که نور وارده شده به این سنگ با صفحات بیشتری از سنگ برخورده کند و زیبایی چشم گیری را ایجاد نماید. برای دست یافتن به زیبایی بیشتر الماس تلاش های بیشماری انجام می گیرد و سال به سال استاندارهای جدیدی برای تراش آن ارائه می شود.
 در اصل تراشندگان الماس چه کسانی که به روش سنتی مباردت به تراش الماس میکنند و چه کسانی که با دستگاه های پیشرفته این کار را انجام می دهند ، بایستی پیرو این استاندار باشند.
 الماس سیاه
نگین الماس_سیاه شناسنامه دار بین المللی

الماس:

الماس سنگی با بالاترین درجه ی سختی در بین سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است. برخی از این سنگ گرانبها که دارای تاریخچه ی مختص به خود باشند به عنوان پشتوانه ی پول مملکت ها به حساب می آیند. در بین الماس ها، نوع شفاف و بی رنگ آن معروفترین نوع آن است اما امروزه به دلیل تفاوت در سلیقه ها و تنوع بیشتر،  از رنگهای مختلف آن هم استقبال به عمل می آید.
 پس نتیجه می گیریم که به دلیل اینکه تراش برلیان بر روی سنگ الماس بسیار رایج است، عموم افراد این سنگی قیمتی را به اسم برلیان میشناسند در صورتی که در اصل بایستی به خاطر داشته باشیم که نام این سنگ الماس و تراش آن برلیان است .
انگشتر
اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه