Telegram support Whatsapp support

بهسازی فیروزه با استفاده از روش روغن و موم

در این مقاله در مورد مطلب بهسازی فیروزه به روش روغن وموم توضیح خواهیم داد؛ حتما برای شما هم پیش آمده که با در دست گرفتن قطعه‌ای فیروزه در دست خود بعد از مدتی احساس تغییر رنگ این سنگ بسیار زیبا را کرده‌اید. فیروزه در مواجهه با چربی بدن تغییر رنگ می‌دهد و به سبزی می‌گراید. علت این تغییر رنگ ساختار روغن‌ها است. روغن‌ها گروه خاصی از لیپید‌ها و تشکیل یافته از گلیسیرول و عامل فسفات هستند. همین ترکیب خاص باعث می‌شود که با ساختار فیروزه واکنش دهد و رنگ آن را تغییر دهد.

بهسازی فیروزه

آموزش بهسازی فیروزه به روش روغن و موم

روش بهسازی فیروزه با روغن و موم برای تمامی گوهر سنگ‌هایی که خلل و فرج های بسیاری دارند قابلیت انجام دارد. در گذشته‌های دور این روش توسط ایرانیان و مصریان باستان برای تغییر رنگ فیروزه مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای اینکار از انواع روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون استفاده می‌شد که هنوز هم البته برای این نوع بهسازی کاربرد دارد.

اگر از این روش برای تغییر رنگ فیروزه استفاده شده این بهسازی باید با مرحله‌ی تثبیت باشد و یک لایه محافظ رزین یا دیگر مواد محافظ استفاده شود. نکته ای که حائظ اهمیت است این است که خروج روغن اضافی باید قبل از تثبیت انجام شود زیرا رزین را کنار زده و حتی ممکن است لایه رزین را پوست کند. استفاده از یک موم طبیعی یا شیمیایی می‌تواند بسیار اثر بخش باشد، بطور مثال موم‌هایی که در جلا بخشی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند موارد مناسبی برای این نوع بهسازی فیروزه هستند.

بهسازی فیروزه

معایب روش بهسازی فیروزه با روغن‌ و موم

این روش دارای نقص هایی است. یکی اینکه به فیروزه رنگ می‌بخشد می تواند یک تاثیر مطلوب باشد ولی تغییر رنگ آن به طیف سبز نامطلوب است. دیگر نقص این روش ناپایداری آن است. اگر فیروزه‌ای که با این روش تغییر رنگ یافته در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد جلای خود را از دست خواهد داد و به تیرگی می‌گراید. در برخی موارد هم ممکن است باعث بروز اسکارپ‌ها که لکه‌های سفید رنگی هستند شود.

روش های دیگر بهسازی فیروزه:

بهسازی فیروزه

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه