Telegram support Whatsapp support

خواص درمانی رنگهای مختلف سنگ ها

مفهوم کلاسیک و باستانی علم سنگ درمانی در انرژی رنگها نهفته است که امروزه به نام رنگ درمانی نیز (Color Therapy) شناخته میشود. بمنظور درک بهتر مفهوم رنگها باید به تئوریهای نجوم در عصر باستان توجه کنیم. بشر از دیر باز معتقد بوده است که سیارات و ستاره ها منابع انرژی نورانی هستند.

92

 

در گذشته هفت ستاره و سیاره در منظومه شمسی مورد توجه بشر بوده اند. این سیارات و ستاره ها عبارتند از خورشید، ماه، مشتری، عطارد، زهره، زحل و مریخ که هر یک بعنوان یک منبع نور با شدت و رنگ مخصوص به خود شناخته میشدند. برای مثال خورشید رنگ قرمز و گرم منتشر میکند در حالیکه ماه نوری سرد و سفید از خود میتابد. به همین ترتیب زحل نور آبی، مریخ نور نارنجی و عطارد نوری سبز رنگ را از خود منتشر میکنند. تمام این نورها در منظومه شمسی منتشر شده و نور سفید را تشکیل میدهند. بنابراین زمین ما بعنوان بخشی از منظومه خورشیدی تمام این رنگها را در قالب رنگ سفید که ترکیبی از هفت رنگ پایه است دریافت میکند.

در حال حاضر میدانیم که نور سفید خورشید از هفت رنگ تشکیل شده است که با یک منشور قابل تجزیه و مشاهده است. هفت رنگ قرمز، زرد، سبز، آبی، بنفش، نیلی و نارنجی با طول موجها و فرکانسهای مختلف دارای اثرات خاصی بر بدن انسان هستند. برخی از موارد اثرگذاری رنگها  بر ذهن، روح و بدن انسان بشرح زیر است:

  • رنگ قرمز:رنگ قرمز شجاعت، اعتماد به نفس، گردش خون و زنده دلی را در انسان تقویت کرده و کم خونی را کاهش میدهد. طول موج رنگ قرمز منجر به ایجاد ویتامین B12 در بدن انسان میشود.
  • رنگ زرد:انرژی رنگ زرد عامل در ایجاد همت بلند، دانش و معرفت، علم و اطمینان در انسان است. این رنگ عملکرد سیستم عصبی، مشکلات پوستی و سیستم گوارش را بهبود می بخشد. این رنگ بر مغز، جگر، طحال، کلیه و حافظه اثر مثبت گذاشته و نقش مهمی در تولید ویتامین A دارد.
  • رنگ سبز:انرژی رنگ سبز عامل ایجاد تازه گی، شادابی، صلح و کاهش خستگی است. گفته میشود که این رنگ برای دانشمندان، حقوقدانان و بازرگانان بسیار سودمند است. این رنگ ترشحات غده هیپوفیز را کنترل میکند.
  • رنگ آبی:انرژی رنگ آبی نشانه ای از جنبه های روحانی زندگی است. این رنگ قدرت شفابخشی فوق العاده ای داشته و فعالیت مغز را کنترل میکند. این رنگ به بدن قدرت مقاومت در برابر سموم، اثرات شیطانی، میکروبها و کاهش درد میدهد. این رنگ به افرادی که در حال انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی هستند کمک زیادی میکند.
  • رنگ نارنجی:رنگ نارنجی ترکیبی از رنگهای زرد و قرمز است. از دیدگاه فیزیکی این رنگ بهترین محرک برای انسان در مواقع افسردگی، تنهایی و خستگی ملال آور است.
  • رنگ بنفش:انرژی رنگ عاملی برای ایجاد جذابیت، چالاکی، دلگرمی و مهربانی است. این رنگ در تولید ویتامین D در بدن انسان نقش مهمی دارد.
  • رنگ نیلی:رنگ نیلی نشانه ای از اتحاد، صداقت و اصالت است. این رنگ آرامش بخش سیستم عصبی، چشمها و سیستم لنفاوی است. رنگ نیلی اختلالات معده، میگرن و آب مروارید را بهبود میبخشد. این رنگ در ایجاد ویتامین K نقش مهمی دارد و ترشحات غده هیپوفیز را کنترل میکند.

انر‍ژی نورانی رنگ سفید ترکیبی از تمام رنگهاست. این رنگ نشانه ای از صلح، سادگی، نرم خوئی و دوستی است. این رنگ به کسانی که از آشفتگیهای و عذابهای روحی، خشم زودرس و فشار خون زیاد رنج میبرند کمک مؤثری میکند. در حالیکه اثر رنگ در زندگی بشر غیر قابل انکار است اما تئوری رنگها همچنان برای بشریت پر از رمز و رازهای ناشناخته باقی مانده است.

گذشتگان اعتقاد داشتند که پرتوهای رنگارنگ نور از سیارات و ستارگان همواره در فضای اطراف ما پراکنده هستند و برای جذب یک نور خاص در میان این نورها باید از سنگهای خاصی استفاده کرد. آنها همچنین بر این باور بودند که انرژی نورانی رنگهای ستارگان و سیارات در سنگهای قیمتی ذخیره شده و بعد از سالهای طولانی هرگز تمام نشده و تحلیل نمیروند. آنها بر این عقیده بودند که برخی از سنگهای قیمتی قادر به جذب انرژی نورانی ستارگان و سیارات اطراف زمین و انتقال این انرژی به بدن انسان هستند. بمنظور جذب انرژی کافی، سنگها در نقاط خاصی از بدن از جمله انگشتان، گردن و چاکراهای (Chakra) هفت گانه قرار داده میشدند. برای نمونه گذشتگان عقیده داشتند که هر انگشت دست کانالهای مستقیمی بسمت مراکز اصلی بدن انسان دارد. به همین دلیل انتخاب انگشت و سنگ مناسب در انتقال انرژی ستارگان و سیارات به داخل بدن نقش مهمی در بهبود بیماریها و افزایش توان بدن انسان داشت.

انتخاب سنگهای قیمتی بمنظور سنگ درمانی ممکن است ساده بنظر برسد اما تجربه و دانش کافی برای تحلیل نوع سنگ، اندازه، رنگ و مراکز جدب انرژی در بدن انسان بسیار مهم است. هرگونه کاهش یا افزایش جذب انرژی ستارگان و سیارات در بدن میتواند تعادل انرژی بدن را از بین ببرد. برای تنظیم دقبق انرژیهای مثبت و منفی انواع مختلفی از سنگها در کنار یکدیگر باید استفاده شوند. بنابراین برای یک بیماری خاص ممکن است چند نوع سنگ مورد استفاده قرار گیرند. بنظر میرسد که استفاده از سنگهای شفابخش به انسانها کمک میکند تا با مشکلات و بیماریها بدون عوارض جانبی مقابله کنند. تجربیات نشان میدهد که برخی از بیماریهای مزمن همچون میگرن، آسم، بیماریهای قلبی، تومورها، دردهای نخاعی و ستون فقرات، فشار خون، درد معده، کلیه و سنگهای کلیه، آرتروز، مرض صرع و بسیاری از بیماریهای دیگر با کمک سنگهای شفابخش قابل درمان است. امروزه میلیونها نفر در نقاط مختلف آسیا از جمله هند، چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی از سنگ درمانی برای غلبه بر عدم تعادل ذهن، روح و بدن استفاده میکنند. در فرهنگ ما ایرانیان نیز استفاده از سنگهای شفابخشی چون عقیق در انگشتر یا سنگ فیروزه بعنوان چشم زخم که جذب کننده انرژیهای منفی اطراف است از دیر باز مرسوم بوده که همه به اهمیت آن در فرهنگمان آگاهی داریم.

 

منبع: تغییر سرنوشت و درمان با جواهرات. نوشته: دایاساری چکرن – دکتر پروین بیات

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 1٫50 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 15 =

محصولات مرتبط در فروشگاه