Telegram support Whatsapp support

زندگینامه و بیوگرافی تینا پاکروان

زندگینامه

تینا پاکروان در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده است و لیسانس کارگردانی سینما دارم از دانشکده سینما-تئاتر. فعالیت سینمایی را از کار در مجله سینمایی، گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرده. در ادامه با مجلاتی مانند «ابرار سینمایی» و «صدا- دوربین- حرکت» همکاری داشته است. در سن ۱۸ سالگی در فیلم «یاس‌های وحشی» به کارگردانی محسنی‌نسب به عنوان منشی صحنه فعالیت داشت.

 

در فیلم «سگکشی» بهرام بیضایی دستیار کارگردان بوده و در ادامه در سریال «تعطیلات نوروزی» شبکه دو، برنامه ریز و جانشین تولید، در سریال «راز سکوت» هم برنامه‌ریز و جانشین تولید بوده است. برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت و در دانشکده یوسی‌ال ای UCLA آمریکا در رشته سینما ادامه تحصیل داده است. در این میان دو فیلم کوتاه ساخت: «رویا» با بازی بهزاد فراهانی و مژگان ربانی و همچنین «اکتور اکتور» نام داشت که در آمریکا ساختم.

 

یک فیلم مستند هم به نام «همراه با ایرانیان» برای شبکه جهانی جام جم ساختم که به زندگی ایرانی‌های مقیم لس آنجلس و سانفرانسیسکو می‌پرداخت. پس از بازگشت به ایران توسط محمدرضا شریفی‌نیا در سریال «کلاه پهلوی» به عنوان برنامه‌ریز با آقای دری همکاری کرده. در فیلم «سنتوری» به عنوان مدیر تولید با داریوش مهرجویی همکاری کرد. در فیلم «وقتی همه خوابیم» به کارگردانی بهرام بیضایی مدیر تولید و برنامه‌ریز بوده و در «اخراجی ها ۲» هم کار تولید را به عنوان مدیر تولید برعهده داشت.

 

سومین فیلم کوتاهش «گره» نام داشت که محمدرضا شریفی‌نیا، سارا خوئینی‌ها، شقایق فراهانی و محراب رضایی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور داشتند و آخرین کارم هم سریال «سال‌های مشروطه» است که در آن به عنوان بازیگر، مدیر تولید، طراح دکور و مشاور فیلمنامه حضور داشته است.»

 

تینا پاکروان دارای لیسانس کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر است و تحصیلات تکمیلی سینما را در دانشگاه UCLA گذرانده است. وی تاکنون به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و … در فیلم‌های مختلف همکاری داشته و با فیلمسازانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجوئی، بهرام بیضایی، محمدرضا ورزی، ضیاءالدین دری و … کار کرده است. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس، انتشار کتاب و نقد و ترجمه در مطبوعات و برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد.

 

فیلمشناسی

دستیار اول کارگردان

یک اشتباه کوچولو (۱۳۸۷)

برنامه ریز

وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)

یک اشتباه کوچولو (۱۳۸۷)

خواستگار محترم (۱۳۸۵)

من و دبورا (۱۳۸۴)

انتخاب بازیگر

دل شکسته (۱۳۸۷)

گروه کارگردانی

سگ کشی (۱۳۷۹)

مدیر برنامه ریزی

یک اشتباه کوچولو (۱۳۸۷)

بازیگر

متروپل (۱۳۹۲)

مجری طرح

متروپل (۱۳۹۲)

مدیر تولید

متروپل (۱۳۹۲)

جرم (۱۳۸۹)

اخراجیها ۲ (۱۳۸۷)

وقتی همه خوابیم (۱۳۸۷)

چهره پرداز

من و دبورا (۱۳۸۴)

autobiography-and-biography-tina-pakravan

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

محصولات مرتبط در فروشگاه