Telegram support Whatsapp support

علت تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه

علت تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه

IMG20553667

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تعطیلی پنجشنبه ها نه تنها آسیبی به مسئله آموزشی مدارس و دانش آموزان وارد نمی کند، بلکه آنها را با نشاط تر، فعال تر و با محبت تر نسبت به والدین و خانواده می کند.

محمدرضا مخبر دزفولی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت تعطیلی دانش آموزان در روزهای پنج شنبه اظهار داشت: این موضوع در گذشته و در زمان تصویب سند تحول آموزش و پرورش نیز مطرح شده بود و گزارشی مرتبط آن توسط متخصصان تعلیم و تربیت نیز ارائه شد.

وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده در گزارش مذکور؛ میانگین روزهای آموزشی در کشورهای جهان بین 4 تا ٤/٥روز است و اینکه دانش آموزان ما هر روز هفته از صبح زود تا عصر در مدرسه باشند و دلبستگی آنها از خانواده به نوعی منفک شود به لحاظ تربیتی، رفتاری و ساخت شخصیت آنها، آسیب زاست.

وی افزود: بر اساس مطالعه صورت گرفته و اقدام آموزش و پرورش مقرر شد که درس آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در پنج روز اول هفته تعبیه شود و در روز پنج شنبه دانش آموزان اولا در کنار خانواده باشند و ثانیا اگر فعالیت هایی از جنس ورزشی، فرهنگی و فوق برنامه وجود داشت در روز پنج شنبه باشد که الزام آور هم نباشد.

وی اضافه کرد: مطالعه میدانی صورت گرفته در چند استان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادها مانند نیروی انتظامی این موضوع را تایید می کند و این تعطیلی به معنای ایجاد فرصت برای حضور بیشتر فرزندان در کنار خانواده به منظور افزایش فضای فرهنگی، عاطفی، اخلاقی و… در مجموعه دانش آموزی و خانواده های آنهاست.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =

محصولات مرتبط در فروشگاه