Telegram support Whatsapp support

فیروزه و انگشتر فیروزه چه ویژگی هایی دارند

فیروزه سنگی است که از فسفات آلومین به رنگ فیروزه ای غده ای تشکیل می شود. ماده رنگی موجود در فیروزه از مس و آهن است. بیشتر فیروزه ها در شکاف سنگ هایی یافت می شوند که منابع غنی از آلومینیوم  هستند. همچنین از دیرباز انگشتر فیروزه مورد توجه مردم به جهت سفارش ائمه اطهار در زمینه ثواب و خواص درمانی استفاده از انگشتر فیروزه، بوده است.

-ring-angoshtar-2 (1)

 

تغییر رنگ در فیروزه در نتیجه تابش نور آفتاب، تبخیر آب طبیعی موجود در آن، پاکی و کدورت هوا و برخورد چربی و مواد شیمیایی با آن صورت می گیرد. به همین دلیل، بهتر است در هنگام شستن دست ها، انگشتر فیروزه از انگشت بیرون آورده شود. همچنین در حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد رنگ آبی آسمانی آن به رنگ سبز مات تبدیل می شود و جلا دادن سنگ فیروزه سبب پر زنگ تر شدن آن می شود.

فیروزه دارای خلل و فرج طبیعی است که آن ها را با تزریق مواد پلاستیکی می پوشانند و فیروزه را سخت تر می کند. هم چنین به دلیل خلل و فرج فراوان در توده فیروزه، برای خوش رنگ کردن آن از نمک های مس و آنیلین استفاده می نمایند. همچنین کانی های زیادی وجود دارد که به سبب شباهت با فیروزه آن ها را به جای فیروزه عرضه  می کنند که از این میان می توان به کالسدونی، هولیت رنگ کرده، آمازونیت، کریسوکولا و لازونیت اشاره کرد.

خواص و فواید:

نگاه به فیروزه چشم را تقویت می کند. گذاشتن فیروزه بر روی چاکرای گلو برای درمان گلودرد، تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی مؤثر می نماید.

فیروزه قلب را تقویت می کند و سعه صدر می دهد. این سنگ افسردگی  های روحی و روانی  و هم چنین ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث آرامش می شود.

استفاده از انگشتر و یا گردنبندی از آن، برای دور کردن انرژی های منفی به ویژه چشم زخم و آثار آن بسیار مناسب است. این سنگ مانندعقیق، حرز بسیار مهمی در برابر حوادث و بلایا به شمار می رود و برای آسان شدن کارها و رونق در کسب و کار بسیار مفید است.

 

همچنین گفته شده رنگ فیروزه هنگام بیماری صاحب این سنگ، تغییر می کند و زمانی که حال او بهتر می شود رنگ آن به حالت اولیه بر می گردد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (4 امتیاز, میانگین: 3٫25 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفت =

محصولات مرتبط در فروشگاه