Telegram support Whatsapp support

معرفی گوهر گارنت (Garnet)

معرفی گوهر گارنت (Garnet)

گارنت گوهری است که از هزاران سال پیش به طور گسترده شناخته شده.، حتی گزارشی وجود دارد که نوح (ع) در سفر معروف خود از فانوسی استفاده می کرده که .حاوی قطعاتی از گارنت بوده است.

۷۱۶۸۴۳f

گارنت از کلمه لاتین granum به معنی دانه .مشتق شده است؛ زیرا این سنگ قیمتی معمولاً گرد و یاد آور دانه های انار می باشد.

.اگر چه رنگ گارنت اغلب قرمز می باشد، اما به رنگ های سبز، زرد روشن، آبی، .آبی متمایل به سبز، نارنجی آتشین وجود دارد.

سختی این گوهر گران قیمت در مقیاس موس بین .۷ تا ۵/۷ برآورد می شود. این میزان سختی، گارنت را برای استفاده در جواهرات به .گزینه ای مناسب تبدیل کرده است.

زیرا در استفاده روزانه با چنین میزان سختی ای،نگرانی چندانی .در مورد احتمال خش افتادن بر روی گوهر وجود نخواهد داشت و از سوی دیگر ، استفاده از گارنت در .جواهرات به سادگی امکان پذیر است.

گارانت به باور بسیاری، از سنگ های مورد علاقه و خوش .یمن برای متولدین ژانویه (دی و بهمن ماه) محسوب می شود.

نکات مهم در مورد خرید .گارنت

رنگ های گارنت
اولین رنگی که پس از شنیدن نام گارنت به نظر افراد می آید، .قرمز پر رنگ است. ولی این روند در حال تغییر بوده و امروزه رنگ سبز با ارزشترین نوع گارنت .محسوب می شود، نوع با کیفیت گوهر گارنت می تواند به اندازه یک زمرد مورد توجه خریداران باشد..

این تفکر وجود دارد که می توان انواع گارنت را به تمامی رنگهای رنگین کمان به جز آبی دید.؛ اما باید گفت که این مورد فقط در نور طبیعی صحت دارد. با تاباندن نور مصنوعی به این .سنگ قیمتی می توان رنگ آبی آن را هم مشاهده کرد.

شفافیت
گارنت به طور کلی از .سنگ های بسیار تمیز می باشد. گاهی اوقات در گارنت almandine رشته های آزبست دیده می شود که اگر .به خوبی تراش داده شود می توان از آن سنگ های ستاره دار با چهار یا شش پر بدست آورد..

البته نوع شش پر آن کمیاب است و به همین جهت ارزش زیادی دارد. بسیاری از کلکسیون .داران به این نوع گارنت به دلیل نادر بودن آن علاقه دارند. آندرادیت (Andradites) که یکی از .انواع گارنت می باشد به خاطر ناخالصی درون آن که شبیه دم است است شناخته می شود.گارنت به .دلیل کیفیت خوب برای هر نوع برشی واجد شرایط می باشد و در شکل های متنوعی وجود دارد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

محصولات مرتبط در فروشگاه