Telegram support Whatsapp support

آبشار دره عشق

آبشار دره عشق

3vt9xozx

5

20140521120302544_61

آبشار دره عشق

به دره عشق سفر کنید

فرو نشستهای بوجود آمده همزمان با حرکات زمین ساختی زاگرس و آب حاصل از ذوب برف کوههای بلند جاذبه های گردشگری بی بدیلی را در مناطق مختلف استان چهار محال و بختیاری بوجود آورده است.

دره عشق یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری بشمار می آید که همه ساله مسافران بسیاری را به سمت خود می کشاند . از روستاهای مهم این دره ، دره یاس ، دره بید و دورک و برنجکان وگل سفید و جوزستان را می توان نام برد.

ارتفاع بسیار کم کناره های رودخانه و تغییر بسیار زیاد بلندی خود سبب وجود آب و هوای گرم تا سرد در منطقه شده است . این تنوع در جنس سنگ ، شیب دامنه ، شکل دامنه و پوشش گیاهی منطقه هویداست .

تنوع اقلیمی و اختلاف ارتفاع در این منطقه باعث شده که در روستای پوراز که در فاصله 8 کیلومتری این منطقه قرار دارد درخت انار کمیاب و هر چه پیش تر بروی هوا گرمتر باشد اما در روستای دورک به هر کجا می نگری درخت انار می بینی  و به همین دلیل به نام دورک اناری مشهور است

در جاده از سمت اردل به سمت ناغان وارد دره می شویم . روستاهای بکر و طبیعی با پشت نمای آبشارو جنگل به چشم می خورد که این زیبایی خیره کننده در جایی پیدا نیست . وجود شالیزارها و انارستانهای روستاهای دره عشق و دورک شاهپوری به منطقه زیبایی توصیف ناپذیری بخشیده .

این آبشار در دل جنگلهای حفاظت شده هلن و در منطقه مشایخ قرار دارد این آبشار از دل کوه می جهد. بیش از 100 متر ارتفاع دارد. در کنار این آبشار رود کارون در جریان است که در کنار انارستانها و شالیزارها فضای دل انگیزی را بوجود آورده است . بهترین زمان فصل بهار است که محیط بسیار دلنشین می باشد.

ازجاذبه های دیگر این منطقه باغات انار روستای دورک و چشمه گوگرد روستای معدن را  می توان نام برد .

 

منبع :
باشگاه خبرنگاران ، تبیان ، پایگاه خبری بهار

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

محصولات مرتبط در فروشگاه