Telegram support Whatsapp support

آشنایی با اونیکس و سارد اونیکس

شکل ظاهری

اونیکس و سارد اونیکس هر دو از انواع کلسدونی هستند که با نوارهای راست و موازی از رنگ های مختلف شناخته می شوند. در اونیکس، این نوارها غالباً سیاه و سفید هستند. درحالیکه در سارد اونیکس این نوارها قهوه ای تیره، نارنجی مایل به قهوه ای، یا قرمز قهوه ای یکی در میان با سیاه و سفید می باشند.

از دوران یونان و روم، هر دو مدل برای گوهرتراشان به منظور ساخت گردنبندهای طرح برجسته و جواهرات حکاکی شده مورد استفاده قرار می گرفت. نوارهای رنگی اجازه می دهد تا طراحی های حکاکی شده با پس زمینه، به طور چشمگیری کنتراست داشته باشد.

آشنایی با اونیکس و سارد اونیکس

اونیکس و سارد اونیکس به دلیل قیمت مناسب، فراوانی بالا و وجود داشتن در ابعاد بزرگ برای ساخت مهره ها، کابوشن ها، و لوح، بسیار محبوب هستند. در اروپا، سارد اونیکس به عنوان نماد تواضع و فروتنی قدیسان و فضیلت زندگی معنوی بود.

آشنایی با اونیکس و سارد اونیکس

سارد اونیکس سنگ تولد ماه آگوست است. دیگر سنگ مخصوص این ماه پریدوت می باشد. برزیل، ماداگاسکار، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه بزرگترین تولید کنندگان اونیکس و سارد اونیکس در جهان هستند. سختی این دو گوهر در مقیاس موس ۵/۶ تا ۷ بوده و دارای خاصیت ضربه پذیری خوبی می باشند.

اونیکس و سارد اونیکس در برابر گرما از خودشان واکنش نشان داده و رنگشان میزانی تغییر می کند اما در برابر نور پایدار هستند.
آشنایی با اونیکس و سارد اونیکس

منبع مقاله: آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =

محصولات مرتبط در فروشگاه