Telegram support Whatsapp support

آشنایی .با چند وسیله گوهرشناسی – قسمت اول

آشنایی .با چند وسیله گوهرشناسی – قسمت اول

ذره بین .۱۰ X

%d9%84%d9%88%d9%be-wjt

لوپ WJT

این وسیله ای است .که انتخاب اول تمامی گوهرشناسان حرفه ای می باشد. .با استفاده از این دستگاه می توان به عنوان مثال .مویسانایت مصنوعی یا کوبیک زیرکن را از الماس طبیعی، .الماس با کیفیت، کیفیت تراش الماس و … تشخیص .داد. مزیت این دستگاه این است که شما نیازی .نیست که برای کار با آن، لوپ را به .برق وصل کنید. به راحتی در جیب شما جای .داده می شود. تلاش کنید که شیوه درجه بندی .گوهرها را تنها با استفاده از لوپ بیاموزید. این .کار یکی از سودمندترین توانایی هایی است که هر گوهرشناس.، خوب است که داشته باشد.

 

لوپ .چراغ قوه دار با دارک فیلد

%d9%84%d9%88%d9%be-%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d9%82%d9%88%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1

لوپ چراغ قوه .دار

اگر تصمیم دارید در زمینه گوهرشناسی خلاق به .نظر بیاید حتما برای خود یک لوپ چراغ قوه دار .به همراه دارک فیلد تهیه کنید. این وسیله لوپی .با قدرت بزرگنمایی ۱۰ دارد که به خوبی کار می .کند. این دستگاه برای آن مواردی کاربرد دارد که .شما نیاز دارید تا میزان شفافیت گوهر خود را در .یک فضای تاریک بررسی کنید. اما در نظر داشته .باشید که برای پیشبرد بهتر کارتان در زمینه شناسایی گوهر.، تنها به این وسیله اکتفا نکرده و حتما یک .میکروسکوپ در کیف تجهیزات گوهرشناسی خود حمل کنید.

.

جمتر (بازتاب سنج اشعه مادون قرمز)

.جیمتر

در این بخش به شما دستگاهی را معرفی .می کنیم که بدون آن نمی توانید به شناسایی سنگ .قیمتی بپردازید. اگرچه استفاده از این وسیله در بسیاری .نقاط تدریس نمی شود. جمتر (Jemeter) یکی .از بهترین وسیله هایی است که توسط آن می توان .ضریب بازتاب سنگ قیمتی را ارزیابی کرد. این دستگاه.، دیجیتالی بوده و با باتری کار می کند. .بنابراین جمتر را می توان به راحتی حمل کرد. .این دستگاه میزان ضریب بیش از ۱٫۸۱ را .نیز بر خلاف دستگاه های معمولی رفرکتومتر، محاسبه می .کند.

 jemeter4

جمتر همچنین می تواند دوشکستی را .نیز نشان دهد؛ بنابراین با وجود این دستگاه نیازی .به پلاریسکوپ نداریم. این دستگاه نیاز به مراقب هایی .دارد اما اگر تصمیم دارید که یک بسته کامل تجهیزات .گوهرشناسی برای خود تهیه نمایید، نیاز به این وسیله .پیدا خواهید کرد.

 

یافتن این وسیله میزانی .دشوار است زیرا چند سالی است که تولید آن بسیار .کم شده است. اما اگر توانستید یک جمتر بیابید.، حتما آن را بخرید.

 

منبع مقاله.:

سایت yourgemologist

برای مشاهده کانال سنگ شناسی اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =

محصولات مرتبط در فروشگاه