Telegram support Whatsapp support
آمازونیت چیست؟

آمازونیت چیست؟

آمازونیت چیست؟

آمازونیت گوهری سبز رنگ است که در دسته فلدسپارها قرار می گیرد. (فلدسپار کلمه ای آلمانی و به معنی فراوان در همه جا است). با کمال تعجب این سنگ در آمازون یافت نمیشود و به احتمال زیاد نام آن به خاطر رنگ سبز رودخانه آمازون است. آمازونیت معمولاً به صورت تراش کابوشن برش و صیقل داده می شود و یک آمازونیت با کیفیت می تواند با یشم گرانبها اشتباه گرفته شود.

آمازونیت چیست؟

سختی این گوهر در مقیاس موس ۶ تا ۶/۵ است که در نتیجه این سنگ در مقابل فشار و خش، آسیب پذیر بوده و مراقبت از آن ضروری به نظر می رسد(توصیه میشود در جعبه ای جدا از سایر جواهرات نگهداری شود).

هر چند استفاده از این سنگ چندان رایج نیست ولی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. برخی بر این باورند که این سنگ موجب آرام کردن احساسات و تسکین اعصاب شده و خلاقیت را افزایش می دهد. در توصیه های متافیزیکی نیز ذکر شده است که این گوهر می تواند زندگی زناشویی را شادتر کند.

آمازونیت چیست؟

رنگ آمازونیت

آمازونیت در رنگ های سبز، سبز مایل به زرد و سبز مایل به آبی یافت می شود و در آن رنگ به طور یکسان پخش نشده است. در برخی از نمونه ها رگه های ریز سفید نشان داده خواهند شد.

آمازونیت چیست؟

روشنایی آمازونیت

این سنگ در طول روز به دلیل روشنایی خورشید زیباتر دیده خواهد شد.

وضوح آمازونیت

آمازونیت معمولاً مات است و به ندرت به صورت شفاف یافت می شود.

برش آمازونیت

این گوهر معمولاً به صورت کابوشن برش داده شده و بر روی نقره استفاده می شود. از این گوهر سبز برای دستبند، گردنبند، حلقه، گوشواره و دیگر جواهرات استفاده می کنند. شایان ذکر است که حکاکی بر روی این سنگ به علت نرمی نسبی آن آسان و ساده است.

منبع: سایت آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

محصولات مرتبط در فروشگاه