Telegram support Whatsapp support

آيا قسمت هاي مختلف يك تسبيح را مي شناسيد؟

تقسیم بندی تسبیح از لحاظ ساختمان

فصل اول: سر تسبیح

سر تسبیح که منگوله ایست و اغلب برای زینت در تسبیح های گران قیمت با منجوق هایی از جنس خود  تسبیح و یا گاهگاهی از سنگ های قیمتی بافته می شود و خود منگوله نیز اکثراً زربفت می باشد بر مرغوبیت تسبیح می افزاید. بیشتر جنبه ی زیبایی دارد .

آيا قسمت هاي مختلف يك تسبيح را مي شناسيد؟
 

فصل دوم: شیخک

شیخک ها عموماً از جنس خود دانه های تسبیح میباشند و در هر تسبیحی شیخک به کار میبرند و تسبیح های دو شیخکی بندرت یافت می شود. ساختمان شیخک ها از دانه های خود تسبیح به مراتب بزرگترند ، و اخیراً نیز ابتکاراتی در ساختن شیخک های تسبیح های جدید به کار می برند و عدسی های بسیار کوچک محدب و ذره بینی با فیلمهای مثبت میکرونی که از اماکن مقدس برداشته شده در داخل شیخک کار می گذارند.

 

فصل سوم: دانه

دانه های تسبیح که قسمت اصلی را تشکیل می دهند و تعداد و اقسام آن به تقسیم بندی احتیاج دارد که در قسمتهای بعدی به شرح آن می پردازیم.

 

فصل چهارم: عدسک

تعداد عدسکها دو تا می باشد و تسبیح را به سه قسمت اصلی تقسیم می کند و جنس آنها نیز معمولا از جنس خود دانه های تسبیح می باشد. عدسک ها که از اسمشان نیز بر می آید اکثراً به شکل دانه های عدس می باشند ولی در بعضی تسبیح ها به شکل خود دانه های تسبیح ولی بسیار ریز درست می کنند.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (3 امتیاز, میانگین: 3٫67 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

6 دیدگاه

  1. سلام اين تسبيح زرد رنگ قيمت چقدر هست؟؟؟

  2. سلام اسم این سنگ های زرد چیه؟

محصولات مرتبط در فروشگاه