Telegram support Whatsapp support

آیا چیزی از قدمت نقره می دانید؟

در كتاب Genesis به فلز نقره اشاره شده است و در تپه هاي سرباره در آسياي صغير و جزاير درياي اژه يافت شده است كه نقره از سرب جدا شده و به هزاره چهارم قبل از ميلاد اشاره مي كند.

نقره با قدمت هزاران ساله به صورت وسايل تزئيني و ظروف آشپزخانه، اهداف تجاري(صنعتي) و در سيستم هاي پولي استفاده مي شود. فلز نقره به عنوان دومين فلز قيمتي بعد از طلا از گذشته دور مدنظر بوده است.

وابستگي به اقمار باعث شده است كه فلز نقره توسط كيمياگران به نام Luna شناخته شود. سيمبل كيمياگري براي نقره يك نيمه ماه است كه بخش نيمه هلالي ماه به سمت چپ است. اگرچه دو عنصر نقره و جيوه از نظر شيميايي بهم ارتباطي ندارند وليکن برخي تصور مي کنند كه فلز جيوه نوعي نقره است.

نقره آبي(Watery) به نام Hydrargyrum ناميده مي شود و واژه Quick Silver (جيوه) اين مطلب را اثبات مي نمايد. در نسب شناسي، رنگ سفيد اشاره به نقره خام مي کند و جيوه ظاهري شبيه نقره دارد. اروپائي ها مقادير عظيم نقره را در Zacatacas‌، مكزيك و Potosi يافتند كه با يك دوره تورم در اروپا آغاز شده است. Rio de la plata‌ بعد از کشف نقره (كه در اسپانيايي Plata مي گويند)، به نام Argentina ناميده شد.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 امتیاز, میانگین: 4٫50 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه