Telegram support Whatsapp support

افزایش 72 درصدی بدافزار‌های کشف شده سال 2014

a

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از سی نت، بررسی‌های موسسه AV-Test بر روی بدافزارهای رایانه‌ای نشان می‌دهد که این محصولات مخرب کاربران رایانه‌ها را به طور جدی به دردسر انداخته و البته از آن سو موجب رونق کسب و کار شرکت‌های امنیتی و افرادی شده‌اند که در زمینه مقابله با این خطرات و تهدیدها تخصص دارند.

AV-Test در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که تعداد بدافزارهای رایانه‌ای در سال 2014 از مرز 143 میلیون مورد گذشته که نسبت به سال قبل از آن 72 درصد افزایش نشان می‌دهد. البته این رقم صرفا مربوط به تعداد بدافزارهای رایانه‌ای کشف شده است و ممکن است تعداد فراوانی از بدافزارهای یاد شده کشف نشوند.

گزارش موسسه یاد شده نشان دهنده آن است که تعداد بدافزارهای کشف شده در کمتر از دو سال گذشته از مجموع تعداد آنها در ده سال اخیر بیشتر است. برخی شرکت های امنیتی مشابه شناخته شده مانند Malwarebytes  و  Kaspersky  هم از روندهای نگران کننده مشابهی خبر داده اند.

به عنوان مثال کاسپراسکای از چهاربرابر شدن حملات بدافزارهای همراه در سال 2014در مقایسه با سال 2013 خبر داده و از ناتوانی نرم افزارهای امنیتی در شناسایی تهدیدات جدید اظهار نگرانی کرده است. امروزه بسیاری از بدافزار نویسان با خرید و بارگذاری کدهای مخرب آنها را تغییر کرده و بدافزارهایی را طراحی می کنند که به سادگی قابل شناسایی نبوده و می توانند داده های کاربران را به سرقت ببرند. قیمت این کدها گاهی به زیر صد دلار می رسد ولذا خرید آنها برای عموم کاربران اینترنت ممکن است.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه