Telegram support Whatsapp support
رز کوارتز

افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها (۲)

در قسمت گذشته داستان هایی در مورد اعتقادات قومی گذشتگان درباره آمتیست و مالاکیت بیان کردیم و دلیل نامگذاری این دو سنگ قیمتی را ذکر کردیم . در این قسمت افسانه ۵ گوهر دیگر را روایت می کنیم .

افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها

لابرادوریت

افسانه ها و اعتقادات قومی درباره گوهرها

بر طبق افسانه سرخپوستان آلاسکا (اسکیموها)، شفق شمالی از آسمان سقوط کرده و داخل تخته سنگ هایی در سواحل لابرادور گیر افتادند . یک روز، یک جنگجوی اسکیمو بر فراز این تخته سنگ ها رفت و تلاش کرد تا شفق شمالی را آزاد کند . با ضربات نیزه اش، او توانست بخش اعظمی از نور را آزاد سازد، اما بخشی از انوار همچنان درون تخته سنگ ها زندانی باقی ماندند . شفق های شمالی محصور در سنگی که امروزه لابرادوریت خوانده می شود، موجب تلالوی درخشان این گوهر می باشند .

هماتیت

هماتیت

بومیان آمریکایی از هماتیت به منظور قرمز رنگ کردن صورت استفاده می کردند که به آن قرمز اخرایی می گفتند . آنها از این سنگ به عنوان رنگ جنگی سود می بردند و باور داشتند که بدین وسیله آنها در جنگ نامرئی خواهند شد . در همین راستا، رومیان باستان نیز بر این باور بودند که هماتیت آنها را در جنگ نامرئی کرده و همچنین برای آنها شجاعت و قدرت به ارمغان می آورد.آنها سنگ را خرد کرده و پودر آن را به بدن خود می مالیدند .

رز کوارتز

رز کوارتز

گفته می شد که دادن رز کوارتز به کودک به او کمک کرده تا از دنیای معنوی وارد دنیای مادی شود .

تورمالین

تورمالین

بر اساس یک افسانه کهن مصری، سنگ تورمالین سفری طولانی را از دل زمین تا درون خورشید آغاز می کند . برای انجام این سفر، تورمالین از رنگین کمان عبور کرده و در طول مسیر خود رنگ ها را از رنگین کمان می گیرد . به همین دلیل است که تورمالین در رنگ های زیادی دیده می شود .

اونیکس

اونیکس

ونوس، الهه عشق و زیبایی، در کنار رودخانه اینداس در حال استراحت بود . در این هنگام پسرش، کیوپید، از راه رسید و از سرنیزه یکی از کمان های زهردارش استفاده کرد تا ناخن های مادر در حال خوابش را مانیکور کند . با خرده های ناخن در دستانش، او با شادی به سمت آسمان پرواز کرد، ولی به سبب خوشحالی و هیجان زیادش، ناگهان به طور تصادفی خرده های ناخن از دستش رها گشته و داخل رودخانه افتادند . از آنجایی که تمام چیزهایی که منشاء ماورائی دارند، جاودانه هستند، خرده های ناخن به عقیق سیاه (اونیکس) تبدیل شدند . نام عقیق از یک واژه یونانی به معنای ناخن انگشت یا پنجه، گرفته شده است .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه