Telegram support Whatsapp support
الماس زرد

الماس زرد و محبوبیت غیر منتظره آن

الماس زرد و محبوبیت غیر منتظره آن

هنگامیکه در زمینه صنعت طلا و جواهر، نام رنگ زرد را می شنویم، ناخود آگاه به یاد طلا می افتیم که این روزها قیمت سرسام آوری نیز دارد.

از طرف دیگر ،رنگ زرد رنگی نیست که بتوان آن را به آسانی با دیگر لباس ها هماهنگ کرد. اما جالب است بدانید که به تازگی رقیب زرد رنگ قدرتمندی برای طلا قد علم کرده و توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

الماس زرد که ناگهان در میان ثروتمندان محبوب شده است، آنچنان پر فروش بوده که این روزها جواهر فروشی های بزرگ شهر پاریس از جمله Cartier،Van Cleef & Arpels و بولگاری الماس زرد قناری را در مجموعه های اصلی خود عرضه می کنند.

الماس زرد
نگین های انگشتر از الماس های زرد

کاترینا فلور (Katharina Flohr) که مدیر جواهرسازی Fabergé روسیه است می گوید:” الماس زرد به طور ناگهانی بسیار محبوب شد.

سخنگوی شرکت De Beers که یکی از جواهر سازی های شناخته شده در سراسر دنیا است، می گوید:” در چند سال اخیر رشد بسیار سریعی در بازار الماس زرد و دیگر الماس های رنگی مشاهده کرده ام.

متاسفانه این گوهر در ایران چندان شناخته شده نیست، ولی اگر به پیشینه تاریخی این سنگ قیمتی توجه کنید زیاد تعجب نخواهید کرد.

زیرا الماس زرد در جواهرات سلطنتی هم به ندرت یافت می شود و از آن بدتر اینکه بسیاری بر این عقیده بودند که این الماس، نوع کم کیفیت الماس سفید است.

الماس زرد
نگین هایی از الماس های زرد

اما اشتیاق مصرف کنندگان کالاهای لوکس، برای استفاده از سنگ های قیمتی رنگی، زمینه را برای محبوبیت غیرمنتظره این سنگ فراهم آورده و همین اشتیاق باعث افزایش ناگهانی قیمت این الماس و دیگر گوهرهای زرد نیز شده است.

در حال حاضر این گوهر در بسیاری از کشورهای غربی و برخی از کشورهای آسیایی دارای تقاضای بسیار بالایی بوده و مورد توجه واقع شده است. جالب است بدانید که جواهرسازان ایرانی در سال ۱۳۰۴ از الماس زرد در تاج پهلویبه عنوان گوهر اصلی تاج استفاده کرده اند.

الماس زرد
انگشتر الماس زرد

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه