Telegram support Whatsapp support
الماس قهوه ای

الماس قهوه ای

الماس قهوه ای

الماس های قهوه ای – شکلاتی موجود در بازار از معدن الماس argyle از استرالیا بدست آمده اند. الماس شکلاتی به صورت طبیعی به دست می آید. اعتقاد بر آن است که رنگ قهوه ای روشن موجود در الماس شکلاتی بر اثر تحت فشار عمیق بودن این الماس در اعماق زمین در طول مدت زمانی طولانی بدست آمده است. طولانی شدن این مسأله باعث ایجاد فاصله بین اتم های نیتروژن درون کربن موجود در سنگ می شود. الماس ها در رنگ های زیادی یافت می شوند که شامل: زرد، صورتی، سبز، آبی، سیاه، ارغوانی، نارنجی، قرمز و قهوه ای می شوند. الماس های رنگی را با نام الماس های تخیلی (fancy diamond) می شناسند و الماس شکلاتی هم در واقع متعلق به خانواده ی الماس قهوه ای است.

الماس قهوه ای

سابقاً، اشخاص خیلی کم به سراغ الماس شکلاتی می رفتند. اما همان طور که در مورد بیشتر چیزها وجود دارد، شخصی تغییر سلیقه ای را به وجود آورد و اکنون الماس های شکلاتی به شکل باور نکردنی بسیار محبوب هستند.

در بین الماس های قهوه ای، نوع شکلاتی، شامپاینی و کنیاکی آن محبوب تر هستند. الماس شکلاتی، قهوه ای روشن است و در آن هیچ نشانه ای از رنگ های دیگر وجود ندارد. الماس های شامپاینی به رنگ قهوه ای طلایی هستند.الماس های کنیاکی هم قهوه ای رنگ هستند و دارای مقدار کمی رنگ قرمز یا نارنجی درون خود می باشند. الماس های دارچینی، عسلی و گل میخکی هم جزء الماس های قهوه ای رنگ هستند که مانند دیگر الماس های قهوه ای رنگ دارای محبوببیت و لذت بخش بودن نیستند. یک الماس دارچینی به رنگ قهوه ای مایل به صورتی روشن است، در حالی که الماس عسلی رنگ نارنجی / زرد عمیقی دارد و الماس گل میخکی هم در رنگ قهوه ای زیتونی موجود می باشد.

الماس قهوه ای

الماس شکلاتی و دیگر الماس های رنگی درست مانند الماس های سفید درخشان و محکم و سخت می باشند. اما در هر حال الماس های رنگی از دیگر جواهرات رنگی متمایز می باشند. الماس ها حاوی کربن هستند در حالی که سنگ های جواهری رنگی دیگر، این عنصر را هرگز در خود ندارند.

انجمن جواهر شناسان آمریکا (GIA) الماس های رنگی را بر اساس نرخ شدت رنگ به ٩دسته تقسیم کرده است: کمرنگ (Faint)، خیلی روشن (very light)، روشن (light)، روشن تخیلی (fancy light)، تخیلی (fancy)، تخیلی قوی (fancy intense)، تخیلی واضح (fancy vivid)، تخیلی تیره (fancy dark) و تخیلی عمیق (fancy deep). رنگ به همراه برش، شفافیت و وزن بر حسب قیراط فاکتورهای مهم در هنگام خرید الماس می باشند، اما با این وجود الماس شکلاتی معمولاً در اندازه های کوچکتری یافت می شوند. این نوع الماس به شکل یک سنگ مؤثر و با اهمیت نسبت به دیگر سنگ ها می باشد که در این مورد مانند الماس های سفید است.

brownp3

یک الماس شکلاتی قیمت کمتری نسبت به الماس سفید دارد. برخی از الماس های سفید در معرض عملیات پرتو افکنی قرار می گیرند تا به شکل الماس شکلاتی در آیند اما این گونه الماس ها ارزان تر هستند و مطلوب و مرغوب نمی باشند.

منبع: جم ایران

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 15 =

محصولات مرتبط در فروشگاه