Telegram support Whatsapp support

انگشتری ویژه نابینایان

از آنجایی که نابینایان قادر به دیدن نیستند خواندن هم برای آن ها معنایی ندارد اما کسب علم را دوست دارند و به همین دلیل است که از خط بریل استفاده می کنند و با حس لامسه می توانند کتابی را مطالعه کنند.

کتاب هایی که به خط بریل باشد بسیار کم پیدا می شود از این رو نابینایان با ادامه تحصیل مشکل دارند و تنها تا سطحی می توانند پیش بروند که کتاب های مخصوص وجود داشته باشد. با اینکه کتاب های صوتی و موارد دیگری هم برای این افراد اماده شده است اما بازهم مشکلات درس خواندن همیشه وجود داشته است.

“یونگ جیونگ” طراح کره ای است که به تازگی یک انگشتر بسیار جالب و کاربردی برای نابینایان طراحی کرده است که می تواند علم و سطح آموزش را میان این افراد به طرز قابل توجهی رشد دهد.

این انگشتر که به “رینگ چشم” شناخته می شود توانایی آن را دارد تا حروف را به خط بریل تبدیل کند و از طریق رابط های حسی آن را به انگشتان فرد نابینا می رساند. این باعث می شود تا یک نابینا دیگر تنها به کتاب های بریل اکتفا نکرده و همه کتاب ها را بخواند.

این انگشتر به صورت یک اسکنر کار خواهد کرد زیرا بر روی آن یک دوربین قرار داده شده که حرف را تشخیص داده و به مرکز پردازش ارسال می کند. در این بخش پس از پردازش حسگرها فعال شده و شکل حروف را در انگشتر به خط بریل ایجاد می کنند.

این انگشتر همچنین یک سیستم صوتی نیز دارد که به صورت بلوتوثی به هدفون متصل شده و کتاب را برای شما صوتی می خواند. این انگشتر در آینده می تواند راهی برای تحصیل بیشتر نابینایان گشوده و آن ها را از انزوا خارج کند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 4 =

محصولات مرتبط در فروشگاه