Telegram support Whatsapp support
انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه و خاصیت جالب سنگ های قیمتی

مردم دوست دارند بدانند برای تقويت قوای معنوی و جسمی، بهتر است از چه نوع سنگی در زيورآلات خود استفاده كنند، به همين واسطه، بعضی سنگ­‌های كمتر شناخته شده­ هم رايج شده­‌اند. با اين حال سنگ­‌های نام­‌آشنايی مانند عقيق، همچنان بازار گرمی دارند. عقيق از ديرباز باتوجه به روايات نقل شده از اهل‌بيت(ع) به‌­عنوان يكی از «احجار كريمه» از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده­‌است.در این مقاله شما با انگشتر عقیق مردانه و خاصیت جالب سنگ های قیمتی آشنا می شوید.

انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه و خاصیت جالب سنگ های قیمتی

خاصیت جالب الماس

آیا میدانید سنگهای گرانبها معمولا خاصیتهای بسیار جالبی دارند ، مثلا الماس نوعی سنگ است که به دلیل حضور مواد مذاب در زیر زمین و بیش از حد گرم شدن این سنگها به کربن تبدیل شده و پس از فوران آتش فشان ، این سنگها به محض برخورد با هوای آزاد و نور ، واکنش داده و به جسمی شفاف تبدیل می شوند.

خاصیت جالب عقیق

نقره خاصیت میکروب زدایی دارد ، لذا اگر مقداری نقره را در جایی قرار دهیم و پس از چند روز با میکروسکوپ نقره و اطراف آن را بررسی کنیم ، تقریبا هیچ میکروبی در نزدیکی آن وجود ندارد و یا از بین رفته است ، لذا پوشیدن انگشتر نقره میتواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد ، عقیق توانایی ایجاد برش بر روی شیشه را نیز دارد هر چند که در این کار از الماس ضعیف تر است.

و اما عقیق ، سنگی که مزاج انسان را هم تنظیم میکند.

انواع انگشتر عقیق مردانه

سنگ عقیق انواع مختلفی دارد که بیشتر ما با انواع قهوه ای مایل به قرمز یا نهایتا مشکی آن آشنا هستیم، درحالی که عقیق جزو متنوع ترین سنگ های زینتی به شمار می رود. عقیق آبی، قهوه ای، توده ای، سلیمانی، سبز و سرخ از انواع عقیق هستند. عقیق زرد هم یکی از رایج ترین انواع عقیق بین ما ایرانی هاست.

انگشتر عقیق مردانه یکی از 4 انگشتر آشنا در بین مردم

متأسفانه در كشور ما شناخت عمومي مردم از انواع سنگ‌‌ها چندان مطلوب نيست.

شايد بتوان گفت كه بيش از 90 درصد مردم تنها با 4 نوع سنگ عقيق، فيروزه، زمرد و الماس آشنا هستند.

در اين بين عقيق نام‌‌ آشناتر از 3 نوع ديگر است.

شايد اين مسئله ريشه در باورهای مذهبی ما دارد چراكه عقيق جزو «سنگ‌‌هاي كريمه»؛ (سنگ‌‌هاي سفارش‌شده در اسلام و روايات) است.

روايات متعددی داريم كه اهل ‌بيت(ع) به خواص معنوی، فرامادی و درمانگر عقيق اشاره كرده‌‌اند.

ثواب همراه داشتن انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق مردانه

انگشتر به دست نمودن از سنت های پسندیده ای است که در دین اسلام وجود دارد. در این زمینه به چند روایت اشاره می کنیم:

«رسول اعظم صلی الله علیه وآله انگشتر به دست راست می کرد و انگشتر با نگین عقیق، عقیق سرخ، یاقوت، فیروزه، بلور، جزع یمانی و زمرد را مستحب می شمرد.»(نسیم وحی، مهر و آبان 1385، شماره 2 و 3)

انگشتر عقیق به دست کردن، باعث زیاد شدن ثواب و فضیلت نماز می شود. از امام صادق علیه السلام نقل شده است «هیچ دستی که برای دعا به سوی خدا بالا می رود، محبوب‏ تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد؛ نیست.»(وسائل‏الشیعه، ج7، ص144، باب66)

از امام صادق علیه السّلام و آن حضرت از پدرش از جدّ بزرگوارش علیهما السّلام نقل کرده است که فرمود: «کسی که بر خاتم عقیق انگشتری خود، این نقش را حک کند: محمّد نبیّ اللَّه و علیّ ولیّ اللَّه، خداوند او را از مرگ بد در امان می دارد و نمی میرد مگر بر فطرت.»(پاداش نیکی‏ها و کیفر گناهان، ص441.)

برای دیدن انگشتر عقیق مردانه از سایت جواهری بینا دیدن فرمایید.

مولف: خانم رمضانی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 1٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

محصولات مرتبط در فروشگاه