Telegram support Whatsapp support
اپال و خواص آن

اپال و خواص آن

اپال

خواص اپال

اپال در رنگ های مختلفی چون سفید (شیری)،خاکستری، آبی، سبز، نارنجی و قرمز یافت می شود . واژه اپال از کلمه ای هندی به معنای ” سنگ “ گرفته شده و به سه گروه اصلی تقسیم بندی می شود :

۱- اپال های گران بها که پدیده زیبای ” اپالسنس “ دارد، رنگ های متعدد را در طیف نوری پدید می آورد و از زوایای مختلف به صورت های گوناگونی دیده می شود .

۲- اپال به رنگ های زرد و قرمز آتشی که به اپال آتشین معروف است . با وجود این، پدیده اپالسنس در این سنگ وجود ندارد و معمولا غیر شفاف است و در مقابل فشار بسیار حساس و شکننده است .

۳- اپال های معمولی که به رنگ های مختلف اپال است .

آب همواره در اپال به خصوص اپال های گران بها وجود دارد ولیکن مقدارش متغیر است که با گذشت زمان با تبخیر و خروج آب از کانی اپال، باعث ترک خوردگی و تضعیف پدیده هفت رنگی در آن می شود که با اشباع این سنگ از آب یا روغن از بروز ترگ خوردگی و تضعیف این پدیده می توان جلوگیری کرد .

لذا بهتر است برای حفظ زیبایی اپال، آن را در پنبه ای مرطوب نگه داری کرده و یا زیاد در آب قرار دهند و از حرارت دادن آن حتی به مقدار کم و قرار دادن آن در مقابل خورشید و تماس آن با مواد شیمیایی مانند لوازم آرایشی پرهیز کنند .

اپال

خواص و فواید اپال

اپال انرژی های درونی بدن را تقویت می کند و در تقویت دستگاه گوارش به ویژه کمک به معده در هضم غذا موثر است . هم چنین به خونسازی بدن کمک می کند و گردش خون را تنظیم می نماید و برای درمان سرطان خون نیز مفید است . اپال نیروهای منفی شخص را به خود جذب می کند، نگرانی و افسردگی را تسکین می دهد و از سستی و بی حالی باز می دارد .

منبع : سنگ ها و خواص اعجاب انگیز آن محمد ابطحی

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه