Telegram support Whatsapp support
برند تیفانی و تاریخچه آن

برند تیفانی و تاریخچه آن

برند تیفانی و تاریخچه آن

به طور قطع یکی از به یادماندنی ترین شرکت های ساخت جواهر، تیفانی است که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۸۳۷ بر می گردد. یعنی زمانیکه چارلز لوئیس تیفانی ۲۵ ساله به همراه دوستش جان بی یانگ یک فروشگاه زیورآلاتی کوچک در خیابانی واقع در شهر نیویورک البته با کمک یک هزار دلاری پدر چارلز راه اندازی کردند.

tiffany-1

اولین مؤسس یعنی چارلز لوئیس تیفانی اولین فروشگاه خود را در خیابان برادوی در نیویورک با کمک هزینه یک هزار دلاری پدرش تأسیس کرد. به سبب موقعیت مکانی که این فروشگاه داشت، به زودی مورد توجه بانوان ثروتمند آمریکایی قرار گرفت. بانوانی که به دنبال سبک های جدید جواهرات امریکایی یا سبک های زمان ویکتوریا بودند.

برند تیفانی و تاریخچه آن

تیفانی به عنوان اولین شرکت مریکایی بود که جواهرات نقره انگلیسی دست ساز با خلوص ۹۲ درصد را در سال ۱۸۶۷ در نمایشگاهی در پاریس به رسمیت شناخت. اگرچه تا سال ۱۸۷۸ جواهری تیفانی هیچ قرارداد رسمی و محکمی با شرکت های معتبر فروش الماس نداشت.

در همین سال (۱۸۷۸) بود که این شرکت یک الماس تراش نخورده زرد فانتزی ۴۲/۲۸۷ قیراطی را از معادن الماس کیمبرلی در جنوب افریقا به دست آورد. سپس شرکت تیفانی این الماس زرد را تراش داد و آن را تبدیل به الماسی ۵۴/۱۲۸ قیراطی پولیش خورده ساخت. این شرکت ۸۲ فست بر روی این گوهر گرانبها زد تا درخشش و رنگ آتشین آن را بیشتر نمایان سازد.

این الماس سال ها بعد بر روی گردنبندی سوار گشت و این گردنبند توسط یک مدل معروف آن زمان به نام آدری هپبورن به منظور تبلیغ تیفانی در سال ۱۹۶۱ مورد استفاده قرار گرفت. این الماس را به احترام اولین دارنده آن، تیفانی نام نهادند. این الماس زرد قناری رنگ کمک کرد تا تیفانی به عنوان یک برند برتر در جواهرسازی مطرح گردد. هنوز نیز این گوهر گرانبها در فروشگاه اصلی تیفانی واقع در نیویورک نگهداری می شود.

برند تیفانی و تاریخچه آن

چارلز لوئیس تیفانی در سال ۱۸۸۷ نیز شگفتی دیگری خلق کرد. وی با خرید یکی از ۳ جواهر سلطنتی فرانسه، نام خود را به عنوان پادشاه الماس در جهان مطرح ساخت. پس از اینک چارلز در سال ۱۹۰۲ درگذشت، پسرش لوئیس کامفورت تیفانی به عنوان اولین مدیر طراحی این شرکت منصوب گردید. جنبش سبک هنری نوین، طراحی خلاقانه و استفاده از شیشه، سنگ های قیمتی و میناکاری، لوئیس کامفورت را سردمدار طراحی جواهرات در دنیا کرد. وی همچنین دپارتمان هنری جواهرسازی را به منظور ساخت انواع جواهرات و اشیاء قیمتی تأسیس نمود.

برند تیفانی و تاریخچه آن

در طول تاریخ تیفانی، این شرکت تنها عرضه کننده جواهرات ساخته شده با الماس های درخشان اعجاب برانگیز نمی باشد. تیفانی معرفی کننده یک مجموعه سنگ های قیمتی رنگی دیگر نیز هست. در سال ۱۹۰۲ این شرکت از یک نوع سنگ قیمتی صورتی متمایل به ارغوانی یافت شده از کالیفورنیا پرده برداری کرد. این گوهر گرانبها به احترام یابنده آن جرج کونز، کانزیت نام نهاده شد. تیفانی همچنین در سال ۱۹۱۰ موفق به استخراج گونه ای سنگ های قیمتی گشت که بعدها به احترام جان پیرپونت مورگان یکی از برترین مشتریان تیفانی، مورگانایت نام گذاری شد. پس از آن در سال ۱۹۶۷ سنگ تانزانیت و در سال ۱۹۷۴ سنگ تساوریت را کشف و استخراج نمود. امروزه گوهرشناسان تیفانی در سراسر جهان سفر می کنند تا منابع جدید سنگ های قیمتی گوناگون را کشف نمایند.

برند تیفانی و تاریخچه آن

منبع: سایت the jewellery editor

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه