Telegram support Whatsapp support

برگزاری تست خوانندگی درنمایشگاه کتاب…

برگزاری تست خوانندگی درنمایشگاه کتاب…

تست خوانندگی مورد استقبال بسیاری از افراد می باشد…

sarabe-khanandegi

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران می گوید: غرفه این شبکه در نمایشگاه کتاب تریبون آزاد است و مردم می‎توانند عقاید و نظرات خود را بیان کنند و صدای خود را از برنامه‎های شبکه بشنوند.

او همچنین از برگزاری تست خوانندگی در خلال نمایشگاه کتاب در غرفه رادیو ایران خبر داد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، یدالله گودرزی در پاسخ به اینکه با توجه به تغییر مدیریت و نوع نگاه مدیر فعلی رادیو ایران، برنامه‎ریزی و اقدامات امسال این شبکه برای حضور در نمایشگاه بین‎المللی کتاب چگونه است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب مهمترین رویداد فرهنگی کم‎نظیر در کشور ماست که بُعد جهانی نیز دارد؛ از طرفی نیز فرصت مناسبی برای حضور رسانه‎ها در این محفل فراهم می‎شود. امسال سعی شده رادیو ایران با تمام توان در این نمایشگاه حضور پیدا کند، چرا که مدیر شبکه همواره تاکید دارد اگر در جایی رسانه ملی به ویژه رادیو ایران حضور پیدا می‎کند، این حضور می‎بایست متناسب با شأن رسانه و شایسته نام رادیو ایران باشد. به همین دلیل، یک سری اقدامات، از پیش برنامه‎ریزی و طراحی شد. به‎طوری‎که هر گروه یک برنامه در نمایشگاه دارد و هر یک سعی می‎کنند با بهره‎مندی از فضا و امکانات موجود در نمایشگاه، رسالت و وظایف خود را در برنامه دنبال کنند.

وی افزود: دو ویژه برنامه با عنوان “چراغستان” از ساعت 11:30 به مدت 45 دقیقه و “بهارکتاب” از ساعت 18:30 به مدت 30 دقیقه، به‎طور اختصاصی به این رویداد فرهنگی می‎پردازد. همچنین برنامه‎های لحظه های آسمانی، شناسا، صفر و یک، و اقتصاد روز، در طول روز برنامه‎های خود را با موضوع نمایشگاه ارائه می‎دهند. در مجموع با توجه به حضور رادیو ایران در این روزها، و برنامه‎ریزی دست‎اندرکاران برنامه ساز، 70 ساعت برنامۀ زنده روانۀ آنتن این شبکه می‎شود.

گودرزی در پاسخ به اینکه آیا رادیو ایران امسال فعالیت‎های جدید و ابتکاری برای مخاطبان در نظر گرفته است؟ گفت: در کنار برنامه‎های زنده‎ای که تدارک دیده شده، اقدامات دیگری هم در نظر گرفته شده است که بعضی از آنها برای اولین بار اجرا می‎شود. یکی از این اقدامات مراسم رونمایی از کتاب است که سعی کردیم این فرصت را در اختیار فرهیختگان و نویسندگان قرار دهیم تا آثار خود را در غرفه “رادیو ایران” رونمایی و معرفی کنند. این کار به ناشران دولتی اختصاص داده نشد، بلکه از ناشران خصوصی هم دعوت شد تا تازه‎ترین آثار خود را رونمایی و معرفی کنند.

وی افزود: به‎طور مثال، در غرفه “رادیو ایران” از “سیدعلی میرافضلی”، شاعر، پژوهشگر و رباعی شناس معاصر ایران، دو کتاب ارزشمند با نام‎های “مرا می‎نویسی” و “جُنگ رباعی” رونمایی شد که ناشر آن، ناشری خصوصی بود؛ قرار است در روزهای آینده نیز مراسم رونمایی با آثاری از سایر ناشرین همچون: سوره مهر، سروش و موسسه قدرولایت در غرفه “رادیو ایران” صورت بگیرد.

گودرزی همچنین گفت: برگزاری تریبون آزاد، کار دیگری است که در غرفه رادیو ایران انجام می‎شود. بدین ترتیب که مردم می‎توانند در زمینه هایی همچون: ازدواج ، فضای مجازی، تولید، کالای ایرانی، محیط زیست، اعتیاد و… که اطلاعات و آگاهی کافی دارند، عقاید و نظرات خود را بیان کنند و صدای خود را از برنامه‎های شبکه بشنوند.

یکی دیگر از راه‎هایی که برای تعامل با مخاطب در روزهای نمایشگاه طراحی شده، برگزاری تست خوانندگی است که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان غرفه “رادیو ایران” قرارگرفته است. محمد حشمتی، فلمینگ خوش‎قدمی و ایلیا منفرد از جمله هنرمندان خوب کشورمان در عرصه خوانندگی هستند که در این زمینه با ما همکاری کردند.

اقدام دیگری که درنظر گرفته شده، دعوت از هنرمندان و بازدید افراد شاخص کشور از غرفه “رادیو ایران” است. مجید مظفری و نیکی مظفری، داریوش اسدزاده، پرند زاهدی، و دکتر آذر، مهمانان غرفه ما بودند.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران گفت: نمایشگاه کتاب، امسال هفته فرهنگی را هم برگزار کرده که آن را به کشور عمان اختصاص داده است. با هماهنگی‎های انجام شده از سوی همکاران پرتلاش رادیو ایران، زمینه دعوت و حضور سفیر عمان در غرفه فراهم شد و ایشان درباره فعالیت‎های فرهنگی دو کشور ایران و عمان و نحوه حضورشان در نمایشگاه بین‎المللی کتاب صحبت کرد.

وی در ادامه افزود: دعوت کودکان به غرفه رادیو ایران و آشتی دادن کودکان با کتاب، اقدام دیگری است که رادیو ایران برای آن برنامه‎ریزی کرده و قرار است نشر”سوره مهر” چند جلد از تازه‎های انتشارات خود را که در این حوزه منتشر کرده، معرفی کند و با صدای یکی از هنرمندان مورد علاقه‎ کودکان، این آثار را روخوانی و به آنها تقدیم کند. همچنین کتابی از عزت الله الوندی نویسنده کودک و نوجوان، که به تازگی منتشر شده، برای آینده سازان کشور روخوانی خواهد شد.

گودرزی یادآور شد: در کنار تمامی اقدامات رادیو ایران، هدایای تبلیغاتی و بسته‎های فرهنگی که متشکل از برنامه‎های منتخب رادیو ایران ( شب بخیر کوچولو ، قصه ظهر جمعه و خنداخند) است، به مخاطبان و مراجعه کنندگان اهدا و پیشکش می‎شود.

کار ابتکاری دیگری که برای مخاطبان انجام دادیم، با اقتباس از فرکانس 90 (فرکانس رادیو ایران)، نود ثانیه اجرا و دیدار با هنرمندان شبکه است. روزانه در دو بخش و در دو نیم ساعت، میکروفونی در اختیار جوانان و علاقه‎مندانِ به اجرا قرار می‎گیرد تا صدای خود را برای اجرای یک برنامه رادیویی تست کنند.

وی در پایان گفت: در کل سعی شده برای همه لحظه‎های حضور رادیو ایران در نمایشگاه بین‎المللی کتاب، برنامه‎ریزی شود تا غرفه این شبکه همواره به روی مخاطبان باز باشد و فقط به اجرای یکی دو برنامه محدود نشود.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =

محصولات مرتبط در فروشگاه