Telegram support Whatsapp support

برگه امتحانی دانش آموز در 70 سال پیش

برگه امتحانی دانش آموز در 70 سال پیش

شیوه نوشتاری و امتحانی در 70 سال پیش

w4yk1uehickd4geggrd0

یکی از تصویرهای قدیمی که دارای قدمتی 70 ساله است مربوط به دست نوشته ای از برگه امتحانی یا مشق یک دانش آموز در مهدیشهرسمنان است

طبق اطلاعاتی که در بالای برگه این دانش آموز آمده، چنین بر می آید که این برگ کاغذ مربوط به فردی به نام امین اعظمی فرزند فرج اله بوده که در کلاس اول دبستان دولتی فرخی سنگسر قدیم درس می خوانده است.

تاریخی که در برگه درج شده 12 آذرماه 1321 را نشان می دهد که مربوط به 73 سال پیش است. علاوه بر تاریخ نوبت تحصیل یعنی ثلث اول نیز در برگه درج شده است.

اینها تنها اطلاعاتی است که در این برگه قابل فهم و خواندن بود زیرا بقیه نوشته های کاغذ که مشخص نیست مشق نوشته یا برگه امتحانی بوده به خط خاصی نوشته شده و قابل فهم و رمز گشایی نبود. نوشته های برگه خطوطی است که نه تنها برای افراد امروزی نامفهوم است بلکه با ارائه این برگه به چند نفر از قدیمی های مهدیشهر آنها نیز قادر به خواندن نوع خط آن نبودند.

با ارائه این سند به سید علی متولیان از قدیمی ترین معلمان مکتب خانه در مهدیشهر که از سال 1328 در مکتب خانه ها درس می داده است، وی نیز فقط برخی از حروف و قسمت ها را توانست بخواند و قادر به خواندن کامل این خطوط نبود.

این مکتب دار قدیمی به خبرنگار مرآت گفت: احتمالا این نوشته باید یک نوع خط ابتکاری و تلفیقی از چند نوع خط باشد و بر همین اساس از آن تصویر برداشته شده است. وی که حدس می زد این یک برگه امتحانی بوده باشد تصریح کرد: با توجه به اینکه نام دانش آموز و ثلث اول در برگه درج شده احتمال می رود که این یک برگه امتحانی بوده باشد. در هر صورت نوشته های این برگه هر چه که باشد با توجه به قدمت آن و نوع خطوط آن ممکن است برای بسیاری جالب توجه باشد.

منبع:نیک صالحی

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

محصولات مرتبط در فروشگاه