Telegram support Whatsapp support

بزرگترین الماس بنفش در جهان

یکی از کمیاب‌ترین و بزرگترین الماس‌های بنفش جهان به تازگی در معدنی در غرب استرالیا کشف و استخراج شده‌است.
الماس آرجیل بنفش در معدن آرجیل واقع در شرق منطقه کیمبرلی در استرالیای غربی کشف شده‌است. این معدن ۹۰ درصد از الماس‌های صورتی و سرخ جهان را تامین می‌کند. ارزش این سنگ‌های رنگارنگ معمولا ۵۰ برابر بیشتر از الماس‌های سفید است و می‌توانند قیمتی برابر یک میلیون‌دلار بر هر قیراط داشته‌باشند.

الماس آرجیل بنفش که به تازگی در این معدن کشف شده‌است،‌ به خاطر زیبایی، ابعاد و مبدای که دارد،‌قیمتی گزاف خواهد داشت. این الماس خارق‌العاده بنفش می‌تواند مورد توجه مجموعه‌داران بزرگ جهان قرار گیرد.

طی ۳۲ سال گذشته تنها ۱۲ قیراط الماس تراش خورده مشابه الماس بنفش آرجیل در جهان تولید شده‌است و این خود نشانگر شدت کمیاب بودن این نوع سنگ است.

از سویی دیگر الماس‌های سفید که رایج‌ترین و و پرفروش‌ترین نوع از سنگ‌های قیمتی به شمار می‌روند،‌ به هیچ‌وجه کمیاب نیستند. به گفته تام زوئلنر از واشنگتن‌ پست،‌ بازار الماس جهان به شدت در کنترل شرکت‌های جواهر‌سازی است که با هدف ایجاد تورم در قیمت‌ها،‌ الماس‌های مشهور را به نادرست کمیاب جلوه می‌دهند.

با این‌ همه این داستان درباره الماس‌های سفید صدق می‌کند نه الماس‌های رنگی. به گفته پل زیمنیسکی تحلیل‌گر و متخصص جواهرات،‌در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳۵ میلیون قیراط الماس تولید شده‌است و ۱۴ میلیارد دلار سرمایه را وارد صنعت تولید الماس ساخته‌است. درصورتی که این میزان را با ۱۲ قیراط الماس‌های بنفش مقایسه کنید،‌پی به شدت کمیاب‌بودن آن خواهید برد.

الماس بنفش آرجیل در نمایشگاه سالانه شرکت ریو‌تینتو به نمایش درآمده و در ژوئن ۲۰۱۶ به شهر‌های مختلف جهان کرده است.

 

منبع: همشهری آنلاین

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =

محصولات مرتبط در فروشگاه