Telegram support Whatsapp support

بیکسبیت چیست؟

بیکسبیت چیست؟

نام بیکسبیت برگرفته از نام (Maynard Bixby) کلکسیوندار مشهور ایالت یوتا می باشد. بیکسبیت عضوی از خانواده سنگ جواهری بریل است. گوهر های این خانواده شامل: آکوامارین آبی متمایل به سبز، مورگانیت صورتی، هلیودور زرد متمایل به نارنجی، زمرد سبز و گوشنیت بی رنگ هستند. بیکسبیت ها در طبیعت دارای رنگ قرمز متمایل به نارنجی تا قرمز متمایل به ارغوانی هستند. البته رنگ صورتی شفاف و پاک از محبوبیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد.

بیکسبیت چیست؟

عامل رنگ دهنده در این گوهر حضور عنصر منگنز است. اکثر مردم خواهان بیکسبیت های بالای ١قیراط هستند که به ندرت یافت می شود. بزرگترین بیکسبیت تراش دار کمتر از ۳ قیراط وزن دارد. به تازگی سنگی به نام پزوتائیت (Pezzottaite) در ماداگاسکار یافت شده که در ظاهر شبیه بیکسبیت است ولی شکل رشد کریستال های آن ها متفاوت است که با بیکسبیت اشتباه گرفته می شود.

بیکسبیت چیست؟

کانی هایی مانند: ائو کلاز، ایندیکولیت، گادولینیت، بازیت، کوردیریت، ایندیالیت، سکانینئیت و یاقوت با بیکسبیت اشتباه گرفته می شوند. تنها معدن موجود از این گوهر در ایالت یوتا و نیومکزیکو آمریکا وجود دارد.

bixbite

اعتقادات: بر غم و افسردگی غلبه کرده و بر شادی و خلاقیت می افزاید. همچنین در ارتباطات خانوادگی باعث سازگاری و همسازی می گردد.

اسامی دیگر: بریل قرمز Red Beryl  , زمرد قرمز

منبع: جم ایران

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

محصولات مرتبط در فروشگاه