Telegram support Whatsapp support

تاریخچه گوشواره

گوشواره یکی از جواهر‌ها است که از زمان گذشته تاکنون و در فرهنگهای مختلف زنان و مردان استفاده می کردند و به گوش خود نصب می کردند.

 

نخستین نشانه‌های گوشواره را می‌توان در تمدن ایلام یافت. در آثار برجای مانده، گوشواره‌هایی مربوط به این دوران یافت شده است. پس از آن نیز در پیکره‌های تخت جمشید می‌توان کاربرد گوشواره را در میان مردان در آن دوران (نزدیک به ۲۵۰۰ سال گذشته) دید. برگوش چپ مرد نمکی پیدا شده در معدن نمک زنجان که مردی از مردمان روزگار ساسانی است نیز گوشواره‌‌ای از جنس طلا آویخته بود.

107

مدل‌های گوشواره

    گوشواره دکمه ای (میخی): گوشوارهٔ دکمه‌ای (میخی) درست روی نرمه گوش قرار میگیرد و سوراخ نرمهٔ گوش در پشت گوشواره پنهان میماند.

 

    گوشوارهٔ حلقه‌ای: گوشواره‌های حلقه‌ای ساختار دایره‌ای یا نیم‌ دایره‌ای دارند و به حلقه بسیار شبیه‌اند.

 

    گوشوارهٔ آویز: که از یک سانتیمتر تا چند سانتیمتر می‌تواند درازا داشته باشد. یک مدل از گوشواره‌های آویز، چلچراغی هستند.

 

تاثیر مدل گوشواره

مدل گوشواره مانند بقیه ملحقات لباس مهم بوده و بر ظاهر فرد تاثیر می گذارد و به شکل صورت و گردن بستگی دارد. در موقعیت‌های رسمی گوشواره شلوغ نامناسب است حتا می توان گوشواره استفاده نکرد. برای صورتهای کشیده گوشواره آویز بزرگ (چلچراغی) و حلقه‌ای بزرگ یا گوشواره دکمه‌ای (میخی) مناسب است. با گوشواره حلقه‌ای بزرگ صورت گردو چاق بنظر می آید و چین‌های گردن مشخص تر می شود. گوشواره آویز برای گردن‌های بلند مناسب است نه گردن‌های کوتاه. گوشواره دکمه‌ای نیز برای صورتهای گرد و چاق مناسب نیست. اما گوشواره‌های حلقه‌ای متوسط برای هر مدل صورت مناسب می باشد.

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 امتیاز, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =

محصولات مرتبط در فروشگاه