Telegram support Whatsapp support
تراش بریولت

تراش بریولت سنگ های قیمتی

تراش بریولت

تراش بریولت یک تراش بسیار مرسوم برای گوهرهایی است که تصمیم به آویزان شدن آنها داریم . به عنوان مثال سنگی به شکل قطره که از گوشواره آویزان است .

بریولت یک تراش به شکل گلابی و آویزان بوده که تمامی سطح آن فست یا تراش زاویه می خورد . به این معنا که بر روی سطح آن به طور کلی فست دیده می شود . در این شیوه تراش هیچگونه سطح صاف بر روی سنگ مشاهده نمی شود یا به اصطلاح در این گونه تراش تیبل وجود ندارد . به همین خاطر تراش بریولت یکی از سخت ترین نوع تراش سنگ قیمتی است .

تراش بریولت

این باور وجود دارد که تراش بریولت حدود ۸۰۰ سال پیش در هند ابداع شد و پس از آن به فرانسه راه پیدا کرد . این تراش در فرانسه تا قرن هفدهم یکی از سبک های تراش مورد علاقه طبقه بالای جامعه فرانسه بود . تا اینکه در قرن هفدهم روش های پیشرفته تراش سنگ ابداع و انواع آن به جهان معرفی گشت .

اگر تراش بریولت را بر روی سنگ های بسیار با ارزش انجام دهیم، بسیار پر هزینه است، زیرا فست های زیادی نیاز است تا تراش بریولت شکل بگیرد و همچنین برای تراش گوهر به این شکل نیاز به سنگ راف بزرگ است . اگرچه تراش بریولت بسیار زیبا و جذاب است زیرا به سبب فست های بیشماری که بر روی آن می خورد، درخشش و شفافیت زیادی را از خود به نمایش می گذارد .

منبع : آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید .

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه