Telegram support Whatsapp support

تراش OLD MINE CUT

تراش OLD MINE CUT

hgff

برش .موسوم به Old Mine Cut در اواخر قرن هفدهم میلادی .توسط یک معدنچی پیر به وجود آمد.اگر چه .این برش با برش round brilliant تفاوت های بسیاری دارد.، اما round brilliant در واقع گونه تکامل یافته از .برش Old Mine Cutبه حساب می آید. تراش Old .Mine Cut برخلاف شیوه round brilliant بیشتر به شمای شکل .هندسی مربع نزدیک است تا شکل هندسی دایره که بنیان .گونه round brilliant را تشکیل می دهد.

برش .Old Mine Cut به وسیله تاج بالای الماس، سطح .های کوچک، pavilion بلند و سطح زیرین (Culet.) بزرگ شناخته می شود. این نوع برش دارای .اسامی دیگری است که از مهمترین آن ها می توان .به موارد زیر اشاره کرد:

  • old miner
  • .Peruzzi cut
  • triple cut brilliant

به دلیل .اینکه این نوع برش به اره الماس (diamond saw.) نیاز ندارد، برای مدت زیادی جز استاندارهای برش .الماس در اروپا محسوب می شد. اگرچه امروزه از .این نوع برش برای تراشیدن گوهرها به ندرت استفاده می .شود اما می توان گوهر های قدیمی برش خورده بدین .شیوه را در عتیقه فروشی ها و موزه های جواهرات .یافت.

dd

در گوهر هایی که با این روش .تراش داده می شوند، معمولاً شکل اصلی سنگ ، .تا حد زیادی حفظ می شود و در بسیاری موارد .، گوهر از نظر تراش دارای تقارن خوبی نیست اما .در عوض وزن بیشتری نسبت به هم ردیفان خود دارد.. امروزه دقت دستگاه های تراش جواهرات بسیار بالا رفته .است و کمتر کسی است که متوجه تقارن تراش گوهر .و… نشود. اما تراش Old Mine Cut دارای .اصالت و زیبایی سحرآمیز خود است و همین امر است .که افراد را به سمت خود جذب می کند..

منبع:آرگو

برای مشاهده جدیدترین جواهرات اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب
۱ ستاره۲ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هنوز امتیازی ثبت نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 8 =

محصولات مرتبط در فروشگاه